Announcement
Collapse
No announcement yet.
RB Concept Killer 10, Synspunkter
Collapse
X
-
Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no
-
Ja, det tar tydeligvis lang tid å bli kvitt gamle rykter. Gamle OS v-spec hadde lagre fem til ca 07-08 som ikke var all verden. denne motoren hadde ikke noe problemer etter 08 i hvertfall. Tror jeg har solgt 25 slike motorer, de fleste med et kjeramisk TKO lager, men også med stållager som det ikke var problemer med.
Om det er samme dimmensjon som før så har jeg TKO kjeramiske lager til 175-200kr og da er det helt klart en bedre motor enn GO i mine øyne. Mange som bruker Novarossi forgasser på de for å få de til å fungere..
Comment
-
Originally posted by fastolsen jr View PostSå da er egentlig ikke OS løsninga da, hvis man skal ha en motor som ikke koster skjorta?
Kan denne brukes?
http://www.amainhobbies.com/product_...ine-Turbo-Plug
Han svensken trekker fra svensk moms når han sender i eksport. Så da blir det samme prisen som oppgitt, bare konvertert over i norsk kronekurs, siden du må betale norsk moms... Så da vil du ha motoren hjem i stua for 1600kr inkl fraktLast edited by Ideal; 16 May 2011, 23:23.
Comment
-
Originally posted by Samen View PostHvor har du dette med lagrene ifra???
Det var faktisk forskjellig antall og størrelse kuler i lagrene, fra de dårlige, til de gode som bl.a. ble levert med Ninja motorene.
Etter at vi hadde kjørt en gallon fuel gjennom min VZ-B så var det bakre lageret helt grufullt, når vi tok det ut og snurra på det føltes det som om det var fullt av sand, selv om det beviselig var helt rent.
Originally posted by Samen View PostDet er ikke tilfelle, heldigvis.Er rart hva enkelte leser seg fram til på verdensveven og presenterer som den absolutte sannhet.
Comment
-
Originally posted by A.M View PostJa, det tar tydeligvis lang tid å bli kvitt gamle rykter.
Det er helt på sin plass å informere folk om potensielle farer mener jeg.
Nå er det tydeligvis på det rene at lagrene på den nye motoren er bedre, så da er det jo ikke så mye å diskutere.
Likevel burde nok de fleste inspisere lagrene i sin motor jevnlig, for å være på den sikre siden.
Hvis man ryker mange plugger, kan jo det være et symptom på at bakre lager er dårlig.
Comment
-
Originally posted by Ideal View PostJeg har da selv hatt en slik motor som ble levert med de dårlige lagrene!
Det var faktisk forskjellig antall og størrelse kuler i lagrene, fra de dårlige, til de gode som bl.a. ble levert med Ninja motorene.
Etter at vi hadde kjørt en gallon fuel gjennom min VZ-B så var det bakre lageret helt grufullt, når vi tok det ut og snurra på det føltes det som om det var fullt av sand, selv om det beviselig var helt rent.
..er rart hva folk lirer av seg på et forum av småfrekke innlegg, uten at det er noen grunn til slik tone i diskusjonen.
Småfrekk? Kanskje det er på sin plass når det spres usannheter, men jeg kan godt ta en helt annen, og kanskje ikke så snill, tone hvis det kunne passe herren bedre?
trådstarter ville ha råd om motorer, da basert på fakta og ikke synsing.
Comment
-
Mener du i fullt alvor at du nekter for at O.S. leverte en serie med VZ-B motorer som hadde dårlige lager? Du mener altså at dette aldri skjedde? Synes du burde være forsiktig med å snakke om synsing og fakta, når det viser seg at det er du som har et løssluppent forhold til akkurat det.
Jeg må be deg holde deg til tema, samen.Last edited by Ideal; 17 May 2011, 14:20.
Comment
-
Ideal. Du sier det selv, Os vz-b. Den motoren har gått ut!!!!! Og de var bra de siste to årene de var i produksjon. At vzb hadde et lagerproblem, er fortid. Den motoren det er snakk om er jo ikke engang samme motoren. Hvis vi skal holde oss til fakta, så er fakta at den nye xzb ikke har hat et eneste problem. Isåfall skulle ikke en kjeft kjørt os. De hadde så dårlige motorer for ti år siden at de knapt holdt et løp.. Novarossi hadde noen stempler som var søppel. Picco har forgassere som er crap og finner du en som virker så bør du gifte deg med den! Go motorer begynte som en blåkopi av novarossi p5, forskjellen var at matrialene var noe dritt og forhasserene er fremdeles ikke all verden.
Dette er fakta. Jeg har fakta angående os. Fakta et at noen få motorer har kødda med lager. Prosentvis i forhold til hvor mange som er solgt er liten. Jeg vil påstå (dette er ikke fakta, men en påstand) at veldig få i norge har hatt med fler os vzb vspec enn meg. Jeg har kun overhalt en motor fra kunde som har gått til helvete og det var borgli sin, en Recab.
Han som lagde mine os og recab, bruker kun den nye blåtoppen og trimmer den. Den har nesten samme toppen som en speed, smoothere i bunn og bedre fuelforbruk. Dette er ikke noe jeg har testet men alt han noensinne har lært meg stemmer.
Skal du ha en knakende god motor til prisen skal du ha en os xzb. Skal du ha en motor som er kanon, skal du ha nova+4 team 2010. Rb er knakende gode motorer men jeg har bare erfaring med nova baserte rb og de ligger over disse i pris. Dette er fakta.
God 17mai!
Comment
-
Du kan bruke afterrunolje, men det skal være mineral olje. WD40, CRC, trolig Brunox (men det har jeg ikke fakta på) kryper under silikonen og så løsner den. Den olja jeg har brukt og som funker er Novarossi motor maintenance oil, eller olje til trykkluftverktøy. En annen blanding som har funka gull, er å få tak i fuel uten nitro, tilsette 10'% castor olje og kjøre motoren et par minutter etterpå. Husk å sette på gløderen tilslutt og forsøk å starte motoren helt til det ikke er antydning til at den tenner.
Comment
-
og selv om det er tilfelle så kan vel kvaliteten variere i forhold til merke og pris?
Det er eller bør jo være en grunn til at noe er billigereX-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS
Comment
-
Det at noe blir laget ved samme fabrikk betyr absolutt ingen ting, annet enn at de er laget på samme sted. Hvert merke definerer hva de vil ha, matrialkvalitet, finish osv gjør noe med prisen
Rb har outsourcet noen motorer for å tjene mer penger, enkelt og greit. Kai Rønning og guttungen brukte Killer i Spydeberg. Nå går nok dette litt på erfaring også men de tanka tre ganger i kvart og semi, jeg med min Nova +4 som gikk litt på den rike sida, tanka 1. Hadde ikke jeg kunne tanka på 10 minutter hadde jaggu drittungen slått meg også!! ( les drittungen som positivt!!!!)
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment