Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 21 3P Race

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyper 21 3P Race

    Hei,

    Jeg har nylig kjøpt meg en Hyper 8,5 RTR pakke fra RC team og har hatt mye moro med den, men etter at jeg har kjørt i ca 1,5 time så begynner den å oppføre seg som om den er veldig rik på blandingen og yter ikke lenger. Temperaturen går fra ca 130 C som jeg ellers har og ned til ca 60-70 C. Jeg bruker OS8 plugg.

    Ved oppstart dagen etter uten justeringer gikk bilen fint igjen, men det samme skjedde etter ca 1,5 timer med kjøring.

    Hva kan være grunnen til dette?

    Svein Tore

  • #2
    mulig den suger falsk luft....
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      jaha, falsk luft?? Hva gjør jeg for å unngå dette? Det skjer bare etter at jeg har kjørt 5-6 tanker kontinuerlig etterhverandre.

      Comment


      • #4
        hei

        har opplevd akkurat det samme men bare rett etter at motor blir varm.Da var skruen som holder gasseren fast i motoren løsnet.
        Da vil den dra falsk luft.
        Har også opplevd noe lignende da fjørene mellom potte og manifold var slappe.

        Men det du beskriver har jeg aldri vært borti. Litt merkelig at den kan gå så bra så lenge,før noe skjer.

        Men når det er sagt så kan det hende at du kjører litt leant/magert.Hvis du har 130C på pluggen så er det ofte akkurat litt for mye.
        Og da kan den kanskje reagere litt sånn.
        Og hvis dette er det du pleier å ligge på så begynner kanskje motor å bli litt slitt også.

        Selv ligger jeg gjerne mellom 100-115 men det kommer veldig an på været og pluggen og bane+kjørestil.Hvis det er veldig varmt ute kan den godt komme opp i 125+.EVT kan den godt ligge under 100 hvis det er kaldt.
        Alltid målt på pluggen.

        Og hvis du kjører bilen din på en stor åpen plass(grusbane/gressbane)så er det viktig å kjøre den litt rikere enn vanlig da man holder gassen inne lenge om gangen.

        Tilogmed vi som kjører på buggybane kjører relativt rikt..
        Vi må ofte kjøre litt hardt for at motoren ikke skal bli for kald
        Motoren skal heller ikke tømme seg for turtall på lange strekninger(selv om det er gøy med fart).Da er den for lean.

        Godt mulig du allerede vet alt dette,men da har jeg prøvd å hjelpe.
        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X