Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første tur med nyoverhalt OS 21 RG fra 1997...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første tur med nyoverhalt OS 21 RG fra 1997...

    Dagens kjøring gikk ikke helt etter planen....

  • #2
    Mer brekkasje:

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        blir ny motor nå eller?
        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

        Comment


        • #5
          Hei!

          Ja, kan vel se ut som ny motor. Men jeg lurer også på om jeg skal kjøre kun stempel/sylinder samt ny connecting-rod... Finnes vel ganske billig på nett men problemet er vel at jeg ikke helt vet om det er andre deler av motoren som også har fått seg en smell. Ny motor er dyrt..

          Comment


          • #6
            Det som er dyrt er å ødelegge enda flere dyre deler pga andre deler "som har fått seg en smell"! Kjøp nytt, og bruk det fornuftig!!!
            Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

            Comment


            • #7
              sjekk at det ikke er noen rester av rådestanga i lagerene, og at de ruller jevnt.
              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

              Comment


              • #8
                Originally posted by Skimmy View Post
                Det som er dyrt er å ødelegge enda flere dyre deler pga andre deler "som har fått seg en smell"! Kjøp nytt, og bruk det fornuftig!!!
                Er forsåvidt enig, men i akkurat det her tilfelle så er det litt nostalgi inne i bildet da motoren er den første bilmotoren jeg kjøpte helt tilbake til 1997. Men uansett: Dette var en O.S. 21 RG motor med 1.9HP. Hvis jeg skal ha noe nytt trenger det ikke være noe vassere enn dét, og da blir jo spørsmålet: har du noe tips? Ny O.S motor i samme klasse koster jo 2 høvdinger.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                  sjekk at det ikke er noen rester av rådestanga i lagerene, og at de ruller jevnt.
                  Takk for tips. Hvis jeg ikke kjøper nytt kommer jeg vel til å ta ut fremre og bakre kulelager og spyle de for rusk og rask før jeg setter de inn igjen.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjører med denne, billig OS, funker bra !

                    Tor Erik Wold Futaba 4PK Xray T4 Losi Ten SCTE

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tor Erik View Post
                      Jeg kjører med denne, billig OS, funker bra !

                      http://shopping.rcmodel.hk/product_i...ducts_id=17230
                      Det er et meget godt kjøp!!
                      Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                      Comment


                      • #12
                        Enig, mye motor for relativt lite penger. Det jeg lurer på er jo levetiden på en slik "racing"motor i forhold til en sportsutgave som RG og senere VG versjonen til O. S. Mer effekt gir vel kortere levetid? Og tuning er vel vanskeligere på en racing motor i forhold til en sport? Eller tar jeg helt feil?

                        Comment


                        • #13
                          Dette er ikke racing / værsting utgaven til OS, det er OS Speed, den svarte som er det ! Ikke noe vanskelig å tune denne, funker helt greit, må skru inn nålene litt etter hvert som du kjører inn. Levetid vet jeg ikke no om enda, har kjørt 5-6 liter med den bare.
                          Tor Erik Wold Futaba 4PK Xray T4 Losi Ten SCTE

                          Comment


                          • #14
                            Hei! Da tenker jeg at det blir ny motor på meg, må bare stille status på kontoen etter ferien

                            Comment


                            • #15
                              Liten oppdatering på denne: Jeg valgte å kjøpe nytt stempel/foring pluss råde. Det viktigste var ikke å spare penger, men det var litt nostalgi inne bildet her.. Har nå fått alt på plass og kjørt ca 15 tanker gjennom motoren. Ser ut til at alt er ok, men nå kommer vinteren så det blir vel 2012 før denne får prøvd seg på Hvervenbukta.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X