Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Pulse 4.6, bilen stopper ved gasspådrag! Justering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Pulse 4.6, bilen stopper ved gasspådrag! Justering?

    Hei! Har nylig kjøpt meg min første nitrobil, en HPI Pulse 4.6 RTR. Holder fortsatt på med innkjøringen, har kjørt gjennom 3 tanker nitro nå, men føler at jeg fortsatt ikke har gjort noe riktig til tross for at jeg har fulgt instrukser jeg har funnet på nett om denne bilen.

    Bilen dør ut hver gang jeg gir gass, den greier til nøds å gå på tomgang, dette til tross for at jeg har justert HSN og LSN riktig (tror jeg?). Hva kan være galt? Finnes det noen "eksperter" der ute som bor i Tromsø som kunne tenkt seg å hjelpe meg? Eventuelt tips her..
    Losi 8ight PRO Buggy 1/8 - nitro, HPI Pulse 4.6 RTR Buggy 1/8 - nitro, HPI Vorza Flux HP RTR Buggy 1/8 - elektro, Traxxas Ken Block Fiesta Børsteløs 1/16 - elektro, Tamiya Toyota Celica 4WD Rally 1/10 - elektro

  • #2
    Originally posted by subid View Post
    Hei! Har nylig kjøpt meg min første nitrobil, en HPI Pulse 4.6 RTR. Holder fortsatt på med innkjøringen, har kjørt gjennom 3 tanker nitro nå, men føler at jeg fortsatt ikke har gjort noe riktig til tross for at jeg har fulgt instrukser jeg har funnet på nett om denne bilen.

    Bilen dør ut hver gang jeg gir gass, den greier til nøds å gå på tomgang, dette til tross for at jeg har justert HSN og LSN riktig (tror jeg?). Hva kan være galt? Finnes det noen "eksperter" der ute som bor i Tromsø som kunne tenkt seg å hjelpe meg? Eventuelt tips her..
    Prøv og bytt glødeplugg og ta det derfra... er ikke uvanlig at man sliter ut en plugg og flere ved innkjøring.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      har 2 helt nye glødeplugger som jeg har prøvd ut, men det samme skjer. finnes det andre løsninger?
      Losi 8ight PRO Buggy 1/8 - nitro, HPI Pulse 4.6 RTR Buggy 1/8 - nitro, HPI Vorza Flux HP RTR Buggy 1/8 - elektro, Traxxas Ken Block Fiesta Børsteløs 1/16 - elektro, Tamiya Toyota Celica 4WD Rally 1/10 - elektro

      Comment


      • #4
        Vell, gå tilbake til fabrikk instillingene, Om ikke dette fungerer så ville jeg snakket med butikken evnt i tilfelle lekasje i motor. Sjekk også over slanger osv om det evnt kan være lekkasje der.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          OK. Takk for svar.
          Losi 8ight PRO Buggy 1/8 - nitro, HPI Pulse 4.6 RTR Buggy 1/8 - nitro, HPI Vorza Flux HP RTR Buggy 1/8 - elektro, Traxxas Ken Block Fiesta Børsteløs 1/16 - elektro, Tamiya Toyota Celica 4WD Rally 1/10 - elektro

          Comment


          • #6
            Er ikke bare LSN som er litt for rik da? Da kan den også stoppe ved pådrag..
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X