Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valgets kvaler, ny bil. Skal jeg velge Xray 808 eller The Car?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valgets kvaler, ny bil. Skal jeg velge Xray 808 eller The Car?

    Hei!

    Har idag en Losi 8ight 2.0 som jeg vil bytte ut.

    I gjengen vår (fra Risør) så er det 3x Xray og 3x The Car.
    Begge frister på sin måte, men begge har også sine feil/problemer.

    Håper så mange som mulig vil si sin mening om bilene, og forhåpentlig hjelpe meg å velge riktig

    Fyr løs!!
    Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

  • #2
    Tja, nevn ett problem med X-Ray 808 `11 modellen?
    Jeg har ikke funnet noe. Det var trøbbel med drivlinja på den gamle som krevde litt ettersyn utover normal vedlikehold. Men med den nye drivlinja så er det null problem.

    Har en knallgod brukt kjerre til salgs med masse deler og mye nytt montert. 1500,- Ta kontakt på PM.

    Uansett hva du velger, så velg det DU synes er bra for deg. Bra at du velger en av de to bilene det er mest av i ditt nærmiljø. Det er mye lettere da med deler og god assistanse.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      enig med egil her.Har ikke opplevd noe lager svikt på denne bilen.Har rulla mer enn 20 liter nå uten å finne feil på bil.
      Synes også at den styrer bedre da den er lettere å få rompa til å rotere uten å gripe tak og rulle rundt.Dette er da i forhold til 2009modellen som jeg hadde før..
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Det valget er SÅRE enkelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

        Behold Losien..... oppgrader til Eu forstilling. Den bilen er bedre enn begge de du nevner spørr du meg. Bruk penger på dekk og fuel. kjør så mye som mulig og begynn å kjør løp sammen med oss andre galningene....

        Hvis du velger å ignorere det, uansett hva du gjør, ikke kjøp THE CAR! Xrayen og Losien er tanks i forhold.

        Comment


        • #5
          Losien er sikkert en knallbil det, men idag var jeg litt fed up av å finne rett setup, samtidig som det stadig var tekniske problemer. Er jo bare mitt 2. klubbløp, men når man ser på de andre, så ser det jo ut som at det bare funker å funker..
          Også har veldig lyst til å kjøre noe som andre i min nærmeste krets kjører.

          Skulle visst om den xray'en din tidligere idag Egil, da kunne jeg jo faktisk rekket å prøvd den..
          Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

          Comment


          • #6
            Den sto i garasjen
            TEAM ELEFUN

            Comment


            • #7
              Beklager å si det, men om du til stadighet har problemer med Losien, så bør du kanskje lære deg litt mekking og kjøring. På To sessonger med Losi i NC, så ødla jeg et dempertårn foran og ei girkasse foran. Det skjedde i Kodal der jeg traff en 2x4 stolpe tre meter oppe i lufta på full gass...

              Jeg bytta clutch endel og drivaksler og lager, men det gjør man på alle biler. Losi er en tanks og får du ikke den til å holde, vel da er ihvertfall The Car utelukket, den knekker bare du ser på`n.

              Fortell hvilke problemer du har med Losien, så kanskje jeg kan hjelpe deg på vei... Standard-oppsettet til Losi er utrlolig bra på de fleste baner. Det er kun små variasjoner som får den bedre. Den kan ikke presses for hardt, men kjører du javnt og kontrollert, er den jaggu en av de aller aller beste bilene på markedet i dag... selv om den er gammel.

              Comment


              • #8
                Forresten, bruker du AKA dekk med de gamle sort innleggene så skjønner jeg at du sliter. De inlegga er ALT for harde og funker ikke på Losi, ihvertfall ikke for meg.. Det samme har endel av teamgutta i statene sagt når jeg har sendt mail og spurt...

                Comment


                • #9
                  Har den ikke selv, men har hørt at The Car ikke er så bra...
                  Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by eMTea View Post
                    Har idag en Losi 8ight 2.0 som jeg vil bytte ut.
                    Keep it - den er vel så bra om ikke bedre enn de andre. Hør på anbefalingene til A.M. - holder i lange baner. "New shit new wrapping" er bare penger ut av vinduet. Bruk heller tid på å lære deg oppsett og tuning osv - og bli en enda bedre fører. Lykke til uansett hva du velger!
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er klar over at 8ight er en god bil, for all del!
                      Men for meg som er såpass fersk sjåfør, så er det mye lettere å ha en bil som kan sammenlignes direkte med mine kamerater.

                      Jeg kommer nok ikke til å selge Losien med en gang, men om noen er intr, så kan det hende den går. Har veldig mye deler til den..

                      Idag var jeg hos Egil å hentet den XRAY'en der, skal bli spennende å teste den!
                      Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X