Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp - bilen svinger når jeg gir gass!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp - bilen svinger når jeg gir gass!?

    Hei Har en hsp speed bazooka.

    Når jeg ikke har motoren igang funker gass og styreservo helt utmerket, men når jeg gir flass jern eller middels fart styrer bilen plutselig til en av sidene.

    Har prøvd med vanlig fm radio og 2,4ghz system, men resultatet er det samme.

    Har helt nye batterier osv men jeg skjønner ikke hva som er greia.

    Flott hvis noen kan hjelpe en noob.

    Trond
    Trond Eylertsen

  • #2
    Sjekk styre trim.
    Finner du på radioen.
    Christian Martinsen
    Team Minicar Racing 2012
    Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

    Comment


    • #3
      Skal jeg bare prøve å skru litt på styretrim og da skal alt ha bedret seg?

      Ok skeptisk, men prøver...
      Trond Eylertsen

      Comment


      • #4
        Hvis du holder bilen i lufta og gir flatt jern, svinger den på hjula da?
        Ser det kontrollert ut, eller random?

        Og dette skjer selv på 2.4?
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by webtrond View Post
          Skal jeg bare prøve å skru litt på styretrim og da skal alt ha bedret seg?

          Ok skeptisk, men prøver...
          Det jeg tror PG049 mener, er at det er normalt at bilene trekker litt til siden ved pådrag..

          Du må gjerne utdype mere hva som egentlig skjer når dette skjer, så vi forstår omfanget av problemet..
          Svinger den hjula i takt med gasspådrag? Snakker vi 30 grader hjulvinkel, og rett i fortauskanten, eller littegrann sporing til siden?

          Comment


          • #6
            har opplevd lignende når servobryteren er dårlig.Har også opplevd lignende når en eller flere av servoene er fuktige innvendig og får overslag mellom kontaktene på printkortet.
            Har også hatt irr på printkortet.Har da renset med elektronikkspray og forsiktig med tannbørste for så å blåse av med høytrykkluft.


            Holder på med dette nå også da jeg klarte å drukne bilen i går.

            Mine servoer er savox sine tette servoer men fuktighet over tid kan skade selv disse.Og min erfaring er at disse servoene tar bedre vare på fuktighet inni enn de som ikke er vantette.

            Så det kan være ok å åpne servoene en gang i blant hvis man kjører i fuktig vær/bane.
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #7
              Hei.

              Hvis jeg gasser raskt (under ett sekund)så slå ikke styreservoen ut, men når jeg har halv gass eller bånn pinne konstant slå den ut.

              Det er snakk og maks utslag ja. ikke at den trekker litt til en av sidene.

              Skal prøve å åpne samt fjerne fukt fra servoen.

              Trond
              Trond Eylertsen

              Comment


              • #8
                Dette stemmer ja. Med 2,4Ghz også.

                Holder bilen i lufta gir maks gass og jula svinger helt til høyre.

                har jeg motor av og gasser skjer det ikke noe unormalt. Her funker styre servoene flott.

                Er nok noe forstyrrelser her.

                Trond
                Trond Eylertsen

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X