Announcement

Collapse
No announcement yet.

135grader på RB WS7-3.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 135grader på RB WS7-3.....

    Heisann.. Jeg sliter litt med å få motoren min til å gå som den skal.... Først ute så er tempen jævla høy.. 135celsius...
    Den går normalt på tomgang men hvis jeg har gitt litt gass som man vanligvis gjør så går den vesentlig høyere i turtall i ca 10 sec får den roer seg..

    Dette har jo med lav nålen å gjøre men det spiller ingen rolle om jeg tar en time ut eller inn utenom at den "bogger" når jeg gir full spiker når jeg har gitt den en time ut..

    Motoren er sprell ny men nettopp innkjørt etter varmesyklus metoden.

    Noen forslag?

  • #2
    da er tomgangen litt høy,HSN litt lav og muligens LSn litt høy
    Prøv dette,eller ikke gjør dette,hvis du skjønner

    Gode muligheter for at dette er problemet men jeg kan ta feil.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      hvis du mener tomgang er riktig så er muligheten for at jeg har rett enda større......
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Høres ut som toppnålen skal ut endel og bunnnålen inn. Sånn du beskriver så høres det ut som den er altfor feit i bånn og altfor lean i topp.
        * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
        ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
        * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

        Comment


        • #5
          høres ut som vi er enige her...
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment


          • #6
            Har fått det til nå men tempen er litt høy? Den nærmer seg 120....

            Comment


            • #7
              antagelig så bør du ta ut HSN 2 min.
              Hvor kaldt er det der ute som du kjører? Kjører du med noe på kjøletoppen,feks teip?
              Bare spørr pga at her er det max 10grader,og da er det ofte heller slik at motoren ikke blir så varm som den pleier.
              Ca 120 grader er jo veldig nærme det folk anbefaler,men er det 10 i lufta og du kjører med teip på toppen så er vel dette nærmest riktig.
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #8
                Ingen teip på toppen her nei. ja ca. 10 grader.

                Comment


                • #9
                  nå skjenner ikke jeg til den motoren.Men hvis tempen ikke stiger utover dette og
                  motoren reagerer som den skal og ikke hyler av gårde og går raskt ned til tomgang.
                  Så er kanskje alt ok.Det skal selvfølgelig også komme en del røyk fra potta.


                  Er tempen målt på pluggen?


                  Selv så ligger jeg gjerne noe lavere i temp på denne årstia.(uten teip)


                  Hvis det tar en evighet å få den opp i temp,og omtrent umulig å holde den der
                  så juster toppen lidt.

                  Blir det enda kaldere ute så blir det fort vanskelig å justere.Da opplever man
                  gjerne at man må fete opp toppen for å få opp tempen.Dette fordi kald luft tar
                  mindre plass og da får man plass til mere fuel og får en kraftigere eksplosjon.
                  X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                  ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                  hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                  Comment


                  • #10
                    Nå går den kanonbra ihvertfall Tempen ligger på rundt 100 grader.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X