Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken fuel brukes av eliten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken fuel brukes av eliten?

    Noen som vet hvilken fuel som brukes av gutta som regjerer i 1:8 buggy?
    Vet at MRF ble brukt for noen år tilbake. MRF nå også eller?
    Odd-Erik Kanth-Lundem
    www.oms-p.com

  • #2
    Om jeg er eliten er nå så... men Meccamo har jeg brukt i år. Veldig stabil, ingen unormal slitasje på motoren og man kan se at det ryker når motoren går som den skal. Blir motoren lean, da ryker den ikke lengre. Noen fuelmerker slutter ikke å ryke selv om den går lean.

    Det er litt viktig å få frem at jeg er sponset av importøren. Mange har veldig mye positivt og si men jeg syntes at det faller igjennom når de er sponset men ikke nevner det i omtalen av produktet.

    Relativt billig er den også, 350 kr i år for 5 liter.

    Byron brukte jeg til å begynne med. God fuel. virket som motoren gikk litt varmere, men det kan være meg.. Ikke bruk 25/9 men 25/11 om du velger Byron. 25/9 sliter motorer..

    Comment


    • #3
      Originally posted by A.M View Post
      Om jeg er eliten er nå så... men Meccamo har jeg brukt i år. Veldig stabil, ingen unormal slitasje på motoren og man kan se at det ryker når motoren går som den skal. Blir motoren lean, da ryker den ikke lengre. Noen fuelmerker slutter ikke å ryke selv om den går lean.

      Det er litt viktig å få frem at jeg er sponset av importøren. Mange har veldig mye positivt og si men jeg syntes at det faller igjennom når de er sponset men ikke nevner det i omtalen av produktet.

      Relativt billig er den også, 350 kr i år for 5 liter.

      Byron brukte jeg til å begynne med. God fuel. virket som motoren gikk litt varmere, men det kan være meg.. Ikke bruk 25/9 men 25/11 om du velger Byron. 25/9 sliter motorer..
      Hei Anders
      Anders er spot-on på fuelen! Mecca er knallbra fuel som jeg kjørte over flere sesonger.
      Har selv gått over til Byron fuel da det passet inn i mine planer fremover, og har brukt
      Byron i flere år før jeg byttet til Mecca grunnet sponsoravtale med de da.

      Opplever ikke selv noe forskjell på temperatur eller power mellom de to, og er vel også
      derfor jeg kun har kjørt de to merkene fast. Kjørte RB fuel før da jeg kjørte for RB, og det
      var også en knallbra fuel. Det bør nevnes at Mecca og iallefall Gamle RB var samme fuel, men
      RB tilsatte en egen liten "hemmelig" addetive, være seg olje eller booster av noe slag. Funka
      iallefall.
      Last edited by Ronny.A; 3 November 2011, 01:43.
      Ronny Arnesen
      Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

      Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

      Comment


      • #4
        I dag er Mecca og RB laaaaaaaaaaaaaangt fra det samme. Rb fuel produseres ikke lengre av Meccamo. Hadde jeg ikke fått tak i Meccamo ville valget vært Byron. Desverre får jeg ikke tak i Novarossi sin egen fuel...

        Comment


        • #5
          Originally posted by A.M View Post
          I dag er Mecca og RB laaaaaaaaaaaaaangt fra det samme. Rb fuel produseres ikke lengre av Meccamo. Hadde jeg ikke fått tak i Meccamo ville valget vært Byron. Desverre får jeg ikke tak i Novarossi sin egen fuel...
          Mente å hørt det rykte selv i de siste årene, så passa på å si Gamle RB fuel for å være sikker
          Ronny Arnesen
          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by A.M View Post
            I dag er Mecca og RB laaaaaaaaaaaaaangt fra det samme. Rb fuel produseres ikke lengre av Meccamo. Hadde jeg ikke fått tak i Meccamo ville valget vært Byron. Desverre får jeg ikke tak i Novarossi sin egen fuel...
            Hvilken type oljer er i RB og Meccano? Type og prosent?
            Odd-Erik Kanth-Lundem
            www.oms-p.com

            Comment


            • #7
              Siden spons er litt av tema her, så kan jo jeg foreslå Rapicon 25/9. Har kjørt den fuelen i 2 sesonger og aldri noe problem. Til 205,- for en gallon så er det veldig billi. Nesten alle i vår klubb bruker denne fuelen.

              Elefun sender den også i posten.

              Tror ikke mitt forbruk av motorer er noe større enn andres. Eller hva sier, Anders ?
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #8
                Jeg har kjørt Byron 25/9 i nesten 3 sesonger nå ,og merker ikke noe til at det tar livet av/sliter ut motorene raskere enn 25/11. Synes derimot de er lettere å ha med å gjøre med litt mindre olje, virker som de jobber lettere og noe mindre slitasje på råden.

                Comment


                • #9
                  Snakker vi om løpskjøring extra og samen?
                  Odd-Erik Kanth-Lundem
                  www.oms-p.com

                  Comment


                  • #10
                    med Samen og Extra så er det bare løpskjøring som gjelder

                    Kan jo også nevne Nitrolux fuel, funker utmerket den også
                    MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                    Comment


                    • #11
                      Jada, de kjører løp så det synger etter... Det gjør alle utenom deg som har postet her.

                      Jeg vil bare si en liten ting. Samen bruker værtfall 8-10 motorer i året og Egil, han setter seg på sylinderene når de er utslitt, da blir de trange igjen... hahaha

                      Neida. Kan ikke si at Egil bruker mer motorer enn andre, ikke Samen heller. Det viktigste er at du kjøper en fuel du får tak i hele tiden, så du ikke trenger å skifte merke. Men på den seriøse sida, så likte ikke jeg 25/9 fra Byron. Den ble ok med 2% catsorolje i. Men da ryker den selv om motoren går lean, så du må vite hva du driver med..

                      Comment


                      • #12
                        en som ikke kjører løp har vel ikke så stor innsikt i hvor mange liter med fuel som går med for karer som forbruker 8 motorer i året

                        Det jeg selv har merket er at motorene mine går i gjennomsnitt 35-40 liter før jeg må skifte lager og råde.Noe jeg fortsatt ikke har gjort(mangler å sette sammen gamle motorer,har starta prosessen)
                        Så for min del er det 1 motor i året.Har ikke kjørt løp.Men kjører kun på bane.
                        Har god erfaring med rapicon 25/11-(den gamle)merlin 25/9 og tornado 25/9
                        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                        Comment


                        • #13
                          8 motorer?

                          Jeg kjører kun løp og bruker 2 motorer i året på det. Dvs, den fra ifjor blir trenings/kval motor, mens jeg spretter opp en ny til sesongstart som kun skal brukes til finaler. Dette for å spare på finalemotor slik at jeg vet den er til å stole på. En finale motor går kanskje maks 10 liter i året. Det er ikke mye. Kjørte alle semi- og hoved-finaler i årets sesong med en Novarossi Plus4.

                          Så i realiteten så trenger man altså kun å kjøpe en ny motor til hver sesong. Men driver man å kjører veldig mye utenom de 5 Norgescup løpene og NM, så blir jo forbruket noe helt annet. Altså, det finnes jo også noen tullinger som driver å trener og trener hele tiden, he he...
                          TEAM ELEFUN

                          Comment


                          • #14
                            8 er vel en tanke i overkant. Iår har jeg ike kjørt så mye som tidligere, brukt 2 motorer.

                            Comment


                            • #15
                              to motorer er ett must mener eg når man kjører en del trening og norgescupen, eg har brukt MRF buggy race 25%, odonnel 30% og mecca 25 % fuel, og har ikke noe vondt å si om noen av de.

                              heller kansje litt mot mecca da årets motorerer har vært fantastiske mot meg, men det kan ha litt med at det var os speed.

                              men også MRF har vært bra, fant en kanne i boden ifjor for å ha nok fuel til siste løpene... motorene gikk som en konge...3 år gammel fuel, åpnet var den også : ) nesten blitt hvit i fargen he he skal være blå mener eg...

                              Så min konklusjon er at det finnes mange gode fueler der ute på markedet.
                              Thomas Michelsen 90477788
                              Kyosho Mp9 TKI 2
                              Team Michaelfox BOMBK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X