Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buggybanen Oslo 1:8 Offroad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Jan_Erik View Post
    @For trening til NC så er Banen åpen igjen Fredag den 29 juni kl 15-18. @

Kim. Hvorfor så kort treningstid? - Treningstid er jo det som er det som gir mest morro for oss som kommer ett stykke unna fra.

Synes banen burde vært åpen lenger - minimum 4 timer. for tiden flyyyyyr når man har det gøy. Blir liksom ikke noe tid til og prøve ut så mye.
    "fair play" er vel også ett aspekt her, når det gjelder treningstid foran en nc runde. Er ikke alle så kan ta " turen bortom" og kjøre noen testrunder. Blir banen jæv... dumpete av for mange runder så blir den lik for alle. For buggy er det vel ikke " krise" med dumper før bilene spretter i ett " sort hull" og forsvinner.... Skal kunne være en fordel med hjemmebane men alt med måte kunne gjerne vært en regel knyttet til treningstid og nc. RB cup på baner helgen før nc løp synes jeg også burde vært unngått. Er jæv.. Irriterende når en sitter i ett regnhøl i Bergen med ett ønske om å gjøre det noenlunde i nc. Var godt å få "dette" ut Ellers blir det god stemning å komme på bukta igjen og der pleier Kim og resten av gutta å lage kanon helg med mye Rc moro! Været fra Bergen tar vi ikke med oss på løp denne gangen
    * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
    ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
    * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

Comment

Hei alle sammen.

En liten endring.

Til Norgescup`n i Oslo vil banen være åpen for Trening fra Fredag den 27 fra kl 17-21.
      Kim Gjerstad Oslo
      Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
      Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

Comment

Flott at det er lengre tid til trening, Kim!!

Jeg er helt enig med deg Ørjan. Jeg forsøkte for et par år siden når det het Østlandserien og Kyosho var sponsor. Det fikk kun litt gehør fra de som ikke bor her på østlandet, men ellers så var det ikke et tema.

Comment

Fikk så innmari lyst til å fyre opp ett lite st.hans bål her nå.
          Det er altså greit nå å forandre treningstid Anders? Men i Skien da var det ikke greit?

Hadde i grunn forventet en jækla lang protest fra deg her altså , men siden du ikke hadde problemer med å rekke trening i Oslo så kan paragrafen ligge?

Kan i grunn ikke skjønne hvorfor det skal bli så inni helvettes mye mas om treningstid. Dere (dvs de som har tilgang på bane det kjøres NC på i Norge) kjører jo på banen hele uka omtrent til dere blir dritt lei av layout osv...Er det så vanskelig å skjønne oss som kommer langveisfra at vi faktisk synes den gøyeste dagen er treningsdagen. Er helt enig med Ørjan og Jan Erik. Banen kan da ikke ta skade av at kjøres på den dagen før ett NC, særlig ikke Bukta da den banen er den mest slitesterke leirebanen i Norge. Flere i vår klubb som synes det er litt for lite kjøretid på NC runder nå og står over. Ikke alle som klarer finaleplass og når hele helgen går med til 5x5 min og kanskje en 15 min 1/8 finale så skjønner jeg de godt. Da er fredagen gull verdt for å holde deltakerantallet oppe. Det har gått ned kraftig på 2 år og trenden er vel ikke oppadgående enda vaffal. Fortsetter det sånn så er det ikke mange igjen. Var det 32 i Kodal sist helg tro????? Er det fritrening dagen før fra f.eks 12-21 så åpner det seg muligheter for mange å få x antall timer trening. Lag ett innsjekk system slik at man registrerer seg til trening og får da ett x antall timer å trene på. Så da gjør det ikke noe om man kommer langveisfra, man får trent like mye på treningsdagen som alle andre. Husker i Spydeberg i 2010, da holdt vi på til det ble mørkt, moro den gang.

Når vi i KMBK får banen vår opp og i stand så skal vi søke om NC løp. Jada, det blir gress og ett og annet faenskap å kjøre på. MEN, da skal det være fritrening hele fokkings fredagen fra 0700 til løpet starter 1100 på lørdagen. GARANFAENMEGTERT.

Og liker dere ikke tanken, så møt opp på MSK og stem frem alle andre søknader utenom våres så slipper dere fritrening i 24 timer, kunstgress, dyreparken, julius, fritidspark, sol, 30 grader osv en gang i løpet av 2013 forhåpentligvis.

PS. Er ikke sint altså . Tenker bare litt på de som ikke har samme muligheter som meg selv til å reise land og strand rundtom.
          TEAM ELEFUN

Comment

Kort fortalt, Egil: Jeg har slutta å engasjere meg i noen større grad, jeg er litt lei akkurat nå, jeg er påmeldt i Oslo men vet ikke om jeg kommer i det hele tatt. Så lag så mye St. Hans bål du vil du Egil

Jeg stiller når jeg syntes det er gøy og så får det gå som det går.

Jo fler ganger jeg skriver det, jo mer irritert blir du?
            Flott at det har blitt lengre treningstid i Oslo.
            Flott at det har blitt lengre treningstid i Oslo

hehehehehehehehehehehehe

Forøvrig hadde jeg laget en lang post om hele greia igjen, men valgte å la være da folk sikkert er drittlei hele meg uansett.

Comment

Aaarrrghh
              TEAM ELEFUN

Comment

Interessant lesestoff greit å få et inntrykk av hva man kan forvente hvis man handler 1:8 buggy og blir med på all denne galskapen.

Comment

Galskap og sutring er det i denne klassen og, men først og fremst er det veldig mye moro!!!!!

Comment

Mye gøy er det altid! Gleder meg til å ta turen over fjellet til go banen
                    Claus Didriksen
                    BOMBK

Comment

Originally posted by Corvinus View Post
                      Interessant lesestoff greit å få et inntrykk av hva man kan forvente hvis man handler 1:8 buggy og blir med på all denne galskapen.

Hvis du ikke har lært deg at forum skal tas med en LITEN klype salt, da foreslår jeg at du lar vær å lese forum. Mange av oss kjenner hverandre ganske godt etterhvert og takhøyden er stor for erting og vennskapelig smådulting. Begynn med fotball i stedet du, det er morro det med all galskapen der!! Vi er ikke langt etter de nå, Egil og jeg har bestemt at vi skal dra igang casuels på meste løp i oslo. Jeg skal ha med meg kim gjerstad, frode strøm fra hokksund og claus. Egil stiller med mad morten, arve the slugger og kukken karlsen. Blir showdown etter fritreninga langt inni skauen på hverven (nei frode skauen har ingenting med detta å gjørra..) for ikke snakke om når han derre fløttsamen samen drar igang krigsjoiken og ganner hele hurven. Ikke en forbannet sjel i buggymiljøet som klarer et kval uten motorstopp. Da skal vi krangle og sloss om hvem som hadde de korteste stoppa fordi det er urettferdig å ikke stoppe på samme stedet på banen altså. Det blir voldsomt til mas da!

Så gærne er vi i forhold til fotballgutta at vi skal sloss om hvem som fikk mest kjøretid, brukte minst fuel pr minutt kjøretrening Og flest oppbrukte innlegg uten å slite ut dekka. Vi er bare gærninger her i 1:& buggy VØTT!

Disclamer: forsøkt skrevet med humor og ironi😃

Comment

Hehe, du har hatt en fin kveld?

Ikke en forbannet sjel i buggymiljøet som klarer et kval uten motorstopp. Da skal vi krangle og sloss om hvem som hadde de korteste stoppa ... at vi skal sloss om hvem som fikk mest kjøretid, brukte minst fuel pr minutt kjøretrening Og flest oppbrukte innlegg uten å slite ut dekka.
                        Det er bra så slipper jeg evt. å stå å mase alene og krangle med meg sjøl om det.

Comment

Da er duket for NC 1/8 Buggy i Oslo førstkommende helg.Påmeldingen er fortsatt åpen. Vi skal ha dugnad på banen til Onsdag, og arrangementet er klappet å klart.
                          Påmeldingen gjøres her: http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=com&dId[E]=9058
                          Kim Gjerstad Oslo

Comment

Anders, ikke faen om du skal blande meg inn i dette.......
                            :
                            Frode Strøm
                            Team Mustit RC 2013

Comment

Så bra at det kom så mange i dag for å hjelpe til.
                              Attached Files
                              Kim Gjerstad Oslo

Comment

Da ligger et foreløpig tidsskjema og heat lister her:

http://www.myrcm.ch/main?hId
                                [1]=com&dId[E]=9058
                                Kim Gjerstad Oslo

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X