Announcement

Collapse
No announcement yet.

ez starter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hørt tips om å rengjøre lageret i rødsprit, funket sånn noenlunde her.

    Comment


    • #17
      Er det noen lur måte å for.eks kobble ez start boksen rett på bil batteriet(12 v batteri)? Som vil fungere.. Lei av å gå tom for batteri hele tiden osv.. !?
      Marius Johansen -84
      Revo 3.3 1:10
      Yamaha R6 1:1
      Vento 1:1

      Comment


      • #18
        Originally posted by Marius_J View Post
        Er det noen lur måte å for.eks kobble ez start boksen rett på bil batteriet(12 v batteri)? Som vil fungere.. Lei av å gå tom for batteri hele tiden osv.. !?
        nei du må ikke koble rett på batteriet. EZ starteren krever 7,2 Volt. Hvis EZ starteren må lades hele tiden så har du nok et dårlig batteri. Betal evt litt mer og få deg et skikkelig batteri. Selv har jeg mye bedre erfaring med NiCd batterier enn NiMh. Selv om NiCd battteriene mine har mye lavere strømkapasitet, så trekker de mye bedre og holder mye lenger, og da mener jeg vesentlig på begge områder. Kjøpte mine 2400mA NiCd batterier på Smallsize. Hmm, de var faktisk heller ikke så dyre.

        Er du lei av å gå tom for strøm så kjøp evt 2 stykker. Har du en bra lader kan du også lade disse i serie, dvs samtidig og uten lengre ladetid.
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #19
          batteriet som va me min startern varer ikke lenge men d må bare laddes i 20 min
          -stian tårn jakobsen 1994-altarcklubb.- revo3.3-

          Comment


          • #20
            Bruke å ha samme prob. sjøl... prøv å drei på svinghjulet til det går løst, så starte du den igjen. Trur EZ-startern får for mye motstand når svinghjulet står "fast"
            Hammerfest & Omegn RC-klubb www.hammerfestmbk.net
            Diverse biler, båter og fly....

            Comment


            • #21
              Da jeg holdt på med Revoer ble jeg tilslutt drittlei hele EZ-starten og demonterte allt og inn med rotostart. Fikk helt problemfri start etter det
              Andre Eilertsen `72

              Comment


              • #22
                Originally posted by <^revo^> View Post
                batteriet som va me min startern varer ikke lenge men d må bare laddes i 20 min
                Det høres ut som veldig kort tid. Hva slags type og kapasitet har batteripakken din?
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #23
                  Jeg har prøvd EZ start, roto start, snorstart og startboks på revoen.

                  Uansett hvilken startmetode så finnes det noen praktiske triks for å lette selve starten og evt bruke mindre strøm.

                  1) sørg for at stempelet står nede (BDC) og dermed ikke er "låst". [Lars Erik]
                  2) sørg for at fuel er fremkommet til og gjerne litt inn i motoren. Da både starter motoren fortere og er lettere å dra rundt. F.eks. ta av trykkslangen og blås i denne, eller bruk primer hvis dette er montert. [Lars Erik]

                  I tillegg kan motoren starte enda lettere/tidligere om man samtidig pumper forsiktig på gassen når den snurres i gang, men ikke for mye. [Ronny]

                  Dette er et par triks jeg har vært så heldig å lære og som i det minste har gjort oppstart av motoren mye lettere for meg.

                  Og så en ting til slutt, ikke sett på gløder før du faktisk har til hensikt å prøve starte. F.eks. om du har separat startmotor, eller bruker snor, og bruker denne til å prime med. Og hvis så vil det hjelpe å holde for pipestussen på potten for å få fuel til komme fortere frem.
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #24
                    normalt hvor mye penger det går på dette.. hatt revoen i siden litt før jul og alerede brukt ihvertfall 12k alt i alt.. hatt noe uflaks, knakk en motor osv.. men uansett.. kjøpte revoen for 4k .. var så godt som ny.. er dette normalt..? for da kvitter jeg meg med denne hobbyen :P brukt mye mer på en radiostyrt bil en jeg bruker på mc`en i året.. og den er jo litt praktisk, kan kjøre ditt jeg vil.. fort
                    fikk ut litt frustrasjon der ja men nå skal captain morgan og jeg kose oss videre.
                    Marius Johansen -84
                    Revo 3.3 1:10
                    Yamaha R6 1:1
                    Vento 1:1

                    Comment


                    • #25
                      Hei Marius_J, den ble veldig OT den der. Kanskje best å starte egen tråd eller noe?
                      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                      Comment


                      • #26
                        Når eg kjøpte revo'en min for nesten 2 uker siden, så fikk eg ikke starta den, då var det batteriet til ez-starteren som var elendig, varte ikke til 1 start en gang, eg fikk gjort en god deal der eg kjøpte den, og leverte inn det som følgte med og betalte mellom legg og fikk ut et litt større
                        Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Sladdekongen View Post
                          Når eg kjøpte revo'en min for nesten 2 uker siden, så fikk eg ikke starta den, då var det batteriet til ez-starteren som var elendig, varte ikke til 1 start en gang, eg fikk gjort en god deal der eg kjøpte den, og leverte inn det som følgte med og betalte mellom legg og fikk ut et litt større
                          Ehh... du vet vel at denne tråden er fra 2007 eller? Trenger ikke å bumpe
                          Traxxas Slash VXL
                          Losi Ten-T

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X