Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drev til savage???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drev til savage???

    Hvor mye fortere går bilen om du erstatter det originale spur drevet på 52 tenner med et som har 46 tenner?

  • #2
    da tar du tidligere toppfart og deler på 46 og ganger med 52 om jeg ikke tar helt feil. da får du sånn ca toppfart.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Her er en oversikt, veiledende vil jeg tro. Fins det spur med 46 tenner?
      SavageXL LRP ZR.30

      Comment


      • #4
        oki, men hva med de samme dreven på en Thunder Tiger MTA 4?

        Comment


        • #5
          Vekk fra teori og over til praksis

          Hvilken Savage er det snakk om? En Savage 25 vil ikke klare noe særlig høyere toppfart fordi motor er for svak. Du vil ikke klare å utnytte turtallet i motoren hvis du bytter til ett mye større drev. Men er det snakk om en K 4,6 eller vassere, så kanskje du vil få en liten økning på 5-10 km/t.
          Motorer har det best med å gå lett uten for mye belastning, så hvis du setter på større drev så sliter du fort ut clutch og motor.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Jeg har en force 32 motor i min savage X og kjører med 47/17 dreving og min bil går så det griner den raser opp på bakhjulet hele tiden samt att den har en serdeles bra toppfart.. har nå bygd den om til en XL utgave med forsterkninger hist og fleng, da for å holde den "forhåpentlivis" litt mer på bakken, finner ut av d senere idag, da jeg ble ferdig nå i natt
            Satte opp bilen til sønnen min med 49/16 dreving og det med stor forbedring fra 52/16, han kjører en savage 3.5 med nosram rs 28 evo. Døtte meg hvor det går unna
            HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X