Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spur Gear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spur Gear

    Hei!
    Jeg hadde tenkt meg å kjøpe et nytt spur gear til min savage x. Er det bedre eller dåligere å kjøpe et spur gear med flere tenner? Altså er 47 tenner bedre en 49 tenner eller omvendt? Må man kjøpe noe ekstra hvis man kjøper flere tenner?
    Peder
    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

  • #2
    får litt bedre toppfart og litt dårligere aks med ferre tenner.
    Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

    Comment


    • #3
      Man må ikke kjøpe noen annet hvis men ikke kjøper 47 tenner?
      HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

      Comment


      • #4
        nei,men du må justere motoren så du får riktig avstand mellom dreva.
        Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

        Comment


        • #5
          Hei. Jeg har kjøpt meg nytt spur gear fra integy (T6903). Lurer på om jeg kan bruke den orginale clutch klokka eller må jeg bytte den ut til noe fra integy? f.eks T7040?

          Comment


          • #6
            hvis det er et ståldrev, må du kjøpe heavy duty clutchbell.
            Ut på tur - signatur...

            Comment


            • #7
              ok, takk Er stål ja. Er vel det eneste som duger når man har oppgradert motoren.

              Comment


              • #8
                Det kommer ann på hvor stram slipperclutsjen er det men er en god forsikring med stål ja
                Ut på tur - signatur...

                Comment


                • #9
                  Trur dessverre ikkje det ståldrevet fra Integy holder så lenge,men får håpe eg tar feil
                  Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

                  Comment


                  • #10
                    integy er desverre "bare noe drit" .. husk på at ved montering av 47 tooth spur,så er minste clutchklokke
                    16 eller 17 tooth clutchklokke et must,da du ikke kan sku motorbukken langt nok inntil spurdrevet med en 15 tooth klokke..
                    bruker hpi sin spur i herda stål sammen med clutch klokke i herda stål.. funker bra
                    benny
                    Align t rex 500 pro
                    Baja 5b modified

                    Comment


                    • #11
                      har allerede 2 spur gear(47T) så må få brukt de opp :P
                      Kjører med 47 - 18 dreving for å holde alle fire hjulene på bakken mest mulig, men løfter seg ganske ofte alikevell

                      Comment


                      • #12
                        Hei!
                        Siden vi snakker om spur gear her så bare lurte jeg på noe.
                        Jeg får kjørt kanskje 20 meter så spinner clutchen fritt for da har clutchen spist opp spurgearet. Er det fordi det sitter så løst?
                        HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

                        Comment


                        • #13
                          her er avstanden mellom spur og clutch feil virker det som ja.
                          knepet er:
                          1 finn et a4 ark,klipp ut eller riv en strimmel som er 1cm bred og noen cm lang.. plassêr denne mellom spur og clutch,sku motoren mot spur drevet,tighte motorbukk skruene ,dra ut papir strimmelen og du har perfekt mesh mellom spur og clutch
                          benny
                          Align t rex 500 pro
                          Baja 5b modified

                          Comment


                          • #14
                            Han sitter nok igjen med halve tenner igjen tenker eg.
                            Baja 5 B,Savage LE ombygd til XL

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by promod View Post
                              her er avstanden mellom spur og clutch feil virker det som ja.
                              knepet er:
                              1 finn et a4 ark,klipp ut eller riv en strimmel som er 1cm bred og noen cm lang.. plassêr denne mellom spur og clutch,sku motoren mot spur drevet,tighte motorbukk skruene ,dra ut papir strimmelen og du har perfekt mesh mellom spur og clutch
                              Blir ikke dette igjen alt for stramt? A4 ark er ikke store saken... Jeg tar det bare på øyemål å feeling... funker bra det

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X