Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lader problemer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lader problemer!

    Hei!
    Kjøpte dette batteriet av dere for litt siden: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=3392 . Da jeg skulle lade det med denne laderen: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11471 , viste den rødt som den skal gjøre og etter 5 minutter viste den grønt. Hvorfor det? den skal vel klarer å lade den?
    Mvh Peder

    Visste ikke hvor jeg skulle legge denne
    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

  • #2
    Sikker på at batteriet ikke er ladet opp? Hvis du har multimeter kan du jo sjekke volten på batteriet, hvis den er på 10,5 eller over når ladninger er fullført fungerer det som det skal

    Comment


    • #3
      Har ikke et multimeter, men jeg prøvde batteriet på bilen min (en liten radeostryt driftebil) og da hadde den kanskje full stryrke i 40 sek og så blle det dårlig så det er nok ikke lada. Men jeg kan jo prøve å lade den på slow chargen kanskje det funker.
      HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

      Comment


      • #4
        Er nok uansett veldig begrenset hvor mye de batteriene kan levere, men hvis de beregnet på slik bil er nok 40 sek uansett for lite ja. glemte også at de 10,5 volten er hviss batteriet har sittet litt, hvis du måler absolutt rett etter ladning skal de være på rundt 12

        Comment


        • #5
          kjenner du noen som har en hyperion eller imax eller annen digital lader?
          på disse har du en rekke valg for lading av batterier,alle slags batterityper kan lades på disse og du har full oversikt på displayet ,hva som foregår med batteriet ditt..
          hvis du kjenner noen som har en slik lader,så spør om du kan få lov til å låne den,da helst med manual
          her kan du totalt utlade ditt batteri for så å lade det opp på måter som gjør at du bevarer ditt batteri bedre for fremtiden,også for å finne ut om batteriet er kaputt!!
          en slik lader er en god innvestering til din hobby og koster ikke allverdens..
          jeg kjøpte en skyrc b6 lader på ebay ,hjem fra hong kong så kom det på under 300,- og den lader alt av batterier,har greit display,kan settes opp med forskjellige modus for å unngå overoppheting,tidsbestemmelser for lademodus, er ikke så kraftig ( 50w ) men lader greit li-po batteriene mine til helikopteret (25 c 11,1v ),mottaker batterier til bilene ,gløder etc etc og er enkel å bruke
          benny
          Align t rex 500 pro
          Baja 5b modified

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X