Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner sliter litt med innstiling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nybegynner sliter litt med innstiling

    Hei.

    Etter å ha kjøpt den gamle savage'n til bullern ( som forøvrig ser ut til å funke dritbra. Godt kjøp!) har jeg prøvd å justere forgasseren. Jeg er jo som kjent en noob med dette, men har justert HSN, LSN og idle til fabrikkinnstilling, for så å justere derfra. Det ser ut som jeg har fått det til sånn halvveis, men noen ganger når bilen går på fullt gasspådrag høres det ut som den "drukner". Turtallet synker drastisk og bilen "brekker seg". (høres sånn ut) Når jeg slipper opp gassen og gir gass igjen funker den som bare det. Er den for rich eller lean tro?virket ikke som den ble usannsynlig varm den lille turen jeg tok i kveld. Og er det HSN eller LSN jeg må stille på?

  • #2
    Da er bilen for lean. altså motoren får ikke nok bensin
    Ut på tur - signatur...

    Comment


    • #3
      Takk for det. da blir det litt mer fikling i morgen

      Comment


      • #4
        Hei.
        Hsn justerer hvor mye fuel motoren skal få ved full turtall. Ved å gi full gass, kan du samtidig gi motoren mer fuel, blir den verre! Får motoren sannsynlig for mye fuel. Da gir du den mindre fuel.

        Hjelper det ikke å justere, kjekk om fuelslanger er hele, og at tanken er tett.
        Team Kyosho
        Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
        www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

        Comment


        • #5
          Min erfarenhet med Savage (5.9) är att den måste gå betydligt fetare än fabriksinställning nu när det är kallt ute. Justera HSN först, när den är bra kan du justera LSN och tomgång (ev MSN om den har). Det finns veldigt bra instruksjon på hpiracing.com

          Comment


          • #6
            Prøvde litt mer i dag. Begynte på nytt fra fabrikkinnstilling, men fikk den ikke til å gå skikkelig i det hele tatt i dag. Tomgangen varierer veldig fra nesten stans til nesten bånn pinne uten at jeg har rørt noe. Gjør dt vel ikke enklere at det var - 12C i dag heller. Får prøve igjen når det blir litt mildere.

            Comment


            • #7
              Hej,

              När det är så kallt ute kan det vara svårt att få värme i motorn, och nästan omöjligt att justera. Ett tips är att klä in kjøleribberne med aluminiumfolie, och är bilen svår att starta sätt motorn under eksosen på bilen (om du har bil dvs), några minuter så blir den lite varmare och mycket enkel att starta.

              Sätt alla skruvar till fabriksinställning, och börja med att justera HSN, innan du får den bra är det ingen mening att skruva på dom andra nålarna. Med all sannolikhet går bilen din magert (lean) när det är så kallt ute och du har fabriksinställningar, om bilen går väldigt dåligt, prövar du 1/2 varv ut, blir den sämre prövar du 1/2 in. Ger inget av detta resultat har du förmodligen ett fel, kontrollera plugg (och att du har rätt värmetal), kontrollera bränslet. Methanol blir dålig relativt fort, och har du haft nitro ståendes i tanken en längre stund, töm ut den och fyll på ny.

              Detta är väll en nästan ny bil, så det borde inte vara något fel, men du kan även kontrollera att förgasaren sitter fast, att det eksosen er tett mot motor, att slangen mellan potte å tank er i ordning etc.


              Lycka till

              PS. Såg nu att du skrev "Tomgangen varierer veldig fra nesten stans til nesten bånn pinne " om motorn øker i turtall etter noen sekunder på tomgang er motorn lean. Justera 1/4 motsols tills tomgången blir stabil, ikke rør tomgangsskruen.
              Last edited by RobinW; 20 January 2011, 11:51.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X