Hej
Skulle köra lite i søndags, bilen startade lätt men svarade lite dåligt på lågvarv och stoppade på tomgång. Efter tre startförsök slog motorn bak och knäckte av fjæren i pullstarten. Hemma på arbetsbordet kände jag att något var fel när jag drog runt motorn før hand, precis vid TDC var det en slark i veiven/svinghjulet... Demonterade motorn och fant en skjeiv vevstake ~(~0.5mm) och slitt lager i storenden.
Jag har kørt 4L i motorn och den har alltid gått fett.. Någon som vet varfør detta kan ha skjett? Min mistanke är att den blivit skjeiv når jag startet den då motorn starter enklest når den har nesten hydrolock...
Jag ser inget annat som er slitt eller skadet så jag tenekr bestille råde (110kr inkl frakt) och prøve, men vill helst inte gøra samma sak en gang till..
Skulle köra lite i søndags, bilen startade lätt men svarade lite dåligt på lågvarv och stoppade på tomgång. Efter tre startförsök slog motorn bak och knäckte av fjæren i pullstarten. Hemma på arbetsbordet kände jag att något var fel när jag drog runt motorn før hand, precis vid TDC var det en slark i veiven/svinghjulet... Demonterade motorn och fant en skjeiv vevstake ~(~0.5mm) och slitt lager i storenden.
Jag har kørt 4L i motorn och den har alltid gått fett.. Någon som vet varfør detta kan ha skjett? Min mistanke är att den blivit skjeiv når jag startet den då motorn starter enklest når den har nesten hydrolock...
Jag ser inget annat som er slitt eller skadet så jag tenekr bestille råde (110kr inkl frakt) och prøve, men vill helst inte gøra samma sak en gang till..
Comment