Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage XL: Skjeiv råde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage XL: Skjeiv råde

    Hej

    Skulle köra lite i søndags, bilen startade lätt men svarade lite dåligt på lågvarv och stoppade på tomgång. Efter tre startförsök slog motorn bak och knäckte av fjæren i pullstarten. Hemma på arbetsbordet kände jag att något var fel när jag drog runt motorn før hand, precis vid TDC var det en slark i veiven/svinghjulet... Demonterade motorn och fant en skjeiv vevstake ~(~0.5mm) och slitt lager i storenden.

    Jag har kørt 4L i motorn och den har alltid gått fett.. Någon som vet varfør detta kan ha skjett? Min mistanke är att den blivit skjeiv når jag startet den då motorn starter enklest når den har nesten hydrolock...

    Jag ser inget annat som er slitt eller skadet så jag tenekr bestille råde (110kr inkl frakt) och prøve, men vill helst inte gøra samma sak en gang till..

  • #2
    Originally posted by RobinW View Post
    Hej

    Skulle köra lite i søndags, bilen startade lätt men svarade lite dåligt på lågvarv och stoppade på tomgång. Efter tre startförsök slog motorn bak och knäckte av fjæren i pullstarten. Hemma på arbetsbordet kände jag att något var fel när jag drog runt motorn før hand, precis vid TDC var det en slark i veiven/svinghjulet... Demonterade motorn och fant en skjeiv vevstake ~(~0.5mm) och slitt lager i storenden.

    Jag har kørt 4L i motorn och den har alltid gått fett.. Någon som vet varfør detta kan ha skjett? Min mistanke är att den blivit skjeiv når jag startet den då motorn starter enklest når den har nesten hydrolock...

    Jag ser inget annat som er slitt eller skadet så jag tenekr bestille råde (110kr inkl frakt) och prøve, men vill helst inte gøra samma sak en gang till..
    Selv hadde jeg en XL som varte i 8 tanker, Da knakk det en bit av på stempel og dro med seg sylinder i samme slengen (som egentlig er forventet av en slik skade)
    Ikke alt som er 100% i alle tilfeller Men slikt skjer uheldigvis.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      er det rotostart system på din motor?? hvis ja,så kan den være brutal mot motoren din hvis du er uheldig og får fuel-lock i sylinderen
      benny
      Align t rex 500 pro
      Baja 5b modified

      Comment


      • #4
        Jag har pull-start på den men tack før tipset, kommer ev montera rotostart när jag montert sammen motorn

        Comment


        • #5
          bruker rotostart selv,men... det er litt å drasse på i lomma,etterhvert som en flytter seg på plassen man kjører på.. gløder og rotostart i lomma tar plass.. bilen stopper langt borte på sletta,skal man bære bilen tilbake eller tar man med glower og rotostart??
          av og til er snorstart veldig greit,med en godt innkjørt motor,klokskap på tuning etc,så funker en snorstart fjell..
          du har mere feeling på snorstarten om der er noe ugagn på vei i motoren din..
          minuset med snorstart er der jo, men rotostart kan som nevnt ovenfor være en enginekiller
          benny
          Align t rex 500 pro
          Baja 5b modified

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X