Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp, Tuning svage x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp, Tuning svage x

    Hallo

    Jeg har en savage jeg skal tune.
    Denne bilen har vert innkjørt å tunet, Men så var broren min å rota på Hsn

    Så jeg skrudde ut begge skruene til normal NY bil stilling.
    Jeg har selv aldri innkjørt en Savage eller tunet den, Nå prøver jeg. men bare etter jeg har skrudd Hsn 2-3/8 inn så begynner motoren å få sånn etter tenning.

    Jeg har sed på video på Youtube at man da skal skru ut Hsn i dette tillfelle, men da blir det jo ingen turtall!

    Er det sånn at motoren kommer over denne fasen med etter tenning, viss jeg bare fortsetter å tune?

  • #2
    her skal du gjøre følgende:

    sjekk plugg.. gløder den dårlig,bytt plugg.. gløder den bra ,så kan den være ok
    sett hsn og lsn til fabrikk innstilling (nybil som du sier )
    få ut gammel fuel av sylinder,og ha fresh fuel på tanken
    skru i plugg,få frem fuel til forgasser og start bilen..
    når du har fått kjørt den litt,så justerer du hsn til du merker at den er på topp,juster så lsn til du merker aksen kommer seg
    husk at å tune en kald motor er meningsløst ,da motoren vil oppføre seg annerledes da den er blitt varm
    da nivået i tanken synker,vil den automatisk få tynnere blanding..
    er det kaldt ute,så bør en forvarme motoren med en hårføner eller varmepistol

    å tune den for lean,kan resultere i kompresjonsavvik og ødelagt motor pga varmgang
    benny
    Align t rex 500 pro
    Baja 5b modified

    Comment


    • #3
      Originally posted by promod View Post
      her skal du gjøre følgende:

      sjekk plugg.. gløder den dårlig,bytt plugg.. gløder den bra ,så kan den være ok
      sett hsn og lsn til fabrikk innstilling (nybil som du sier )
      få ut gammel fuel av sylinder,og ha fresh fuel på tanken
      skru i plugg,få frem fuel til forgasser og start bilen..
      når du har fått kjørt den litt,så justerer du hsn til du merker at den er på topp,juster så lsn til du merker aksen kommer seg
      husk at å tune en kald motor er meningsløst ,da motoren vil oppføre seg annerledes da den er blitt varm
      da nivået i tanken synker,vil den automatisk få tynnere blanding..
      er det kaldt ute,så bør en forvarme motoren med en hårføner eller varmepistol

      å tune den for lean,kan resultere i kompresjonsavvik og ødelagt motor pga varmgang
      hei

      Dette har jeg liksom sjekka å fungerer. men det bare fortsetter med etter tenning. Viss jeg skrur ut hsn Så er det løst men da blir ikke rurtallet noe å skryte av. Nermere ment. Det fungerer ikke..

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X