Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Revo 2.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Revo 2.5

    Hei

    Denne bilen holder på å gjøre meg gal!
    Stopper til stadighet, tung å starte osv osv.

    Har justert og justert, men får det ikke bra.
    Fulen jeg bruker er et par år gammel, så jeg skal prøve med ny.
    Hvordan er det med glødepluggen, påvirker denne kun motor under start, eller kan den ha noe med at den stopper under kjøring også?

    Så jeg trenger tips til noen med erfaring her:
    - Hvilken fuel skal jeg kjøpe (helst noe de har i Trondhiem).
    - Hvilken gløde plugg
    - Hvilke justeringer på forgasseren bruker dere (HSN, LSN og idle).

    Dette blir siste forsøk!
    Per Høyseth 1979Mod
    Revo 2.5 RTR

  • #2
    Originally posted by Hagforce View Post
    Hvordan er det med glødepluggen, påvirker denne kun motor under start, eller kan den ha noe med at den stopper under kjøring også?
    Ja. For eksempel for tynn blanding dreper plugger fort.

    Originally posted by Hagforce View Post
    - Hvilken fuel skal jeg kjøpe (helst noe de har i Trondhiem).
    20% eller 25% nitro funker bra.

    Originally posted by Hagforce View Post
    - Hvilken gløde plugg
    OS LC3 eller McCoy MC59 skal funke greit.

    Originally posted by Hagforce View Post
    - Hvilke justeringer på forgasseren bruker dere (HSN, LSN og idle).
    RTFM - dette er noe du må lære deg.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #3
      når du har fått en plugg som gløder og riktig fuel og hvis den fortsatt ikke starter så kan det være at tomgang og/eller LSN er litt rik/høy.
      Hvis du hiver av filteret så skal åpningen nede i gasseren være ca 0,5-1mm.
      Hvis denne er mye større kan det være gode muligheter for at pluggen blir våt og at motor drukner.
      Min erfaring er at hvis motor er vanskelig å starte så kan det være greit å starte motor med noe lean LSN og tomgang der jeg har beskrevet.Når motor starter så kan du skru ut Lsn etterhvert som motor er varm.

      Etter dette så kan du trygt følge metodene for justeringer som er beskrevet under nitromotor her på forumet.

      Når du spør om hvilke av Nålene vi justerer,så er det tydelig at du bør sette deg ned å lese litt på forumet under motorer/nitro.
      Der står alt du trenger å vite
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Takker for tips fra dere

        Jeg spurte om instillinger dere bruker på denne motormoddellen rett og slett fordi jeg sliter med å få den til å gå skikkelig.
        Har brukt instillingene fra Traxxas mange ganger, og gått ut fra disse.
        HSN 4 omdr, og LSN jevnt med kant rundt.
        Brukt dette til å justere ut fra, i og med at dette er "innkjøringsinstillinger" har jeg som oftest prøvd meg på litt tynnere blanding (3,5 - 3,75 omdr HSN).
        Men har prøvd ometrent alt av instillinger.

        Skal prøve med ny plugg, og ny fuel, samt følge tipsene deres for å se om det hjelper.
        Må si at denne motoren er rimelig kresen.
        Per Høyseth 1979Mod
        Revo 2.5 RTR

        Comment


        • #5
          Ny plugg og frisk fuel gjør nok susen – hver gang jeg har trøbbel med min TRX 3.3 så bytter jeg plugg og motoren fungerer fint igjen.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            Men har du fått rust i veivlagerene så kan den være litt problematisk å ha med å gjøre; spes i forhold til tomgang og stopping under kjøring.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              hei.
              jeg missforsto spørsmålet ditt som var::Hvilke justeringer på forgasseren bruker dere (HSN, LSN og idle)

              Jeg trodde du spurte om hvem av disse vi brukte for å justere,og ikke hvor dem skal stå.My bad.
              Men gått utifra at motor er ok og plugg/gløder fungerer og fuelen er ok så står jeg for det jeg har skrevet i innlegget.
              Kan innrømme at jeg ikke har peiling på nålsettingene på motoren din.Men det jeg skrev fungerer på de fleste jeg har hjulpet på banen.

              Har du prøvd å ta av slangen fra motor og eksos for så å blåse inn i den eksosenden mens det er fuel i tanken? Da skal det komme en javn strøm med fuel,gjør det ikke det så har jeg hatt god erfaring med litt trykkluft i samme slange.

              Kan også hende gasseren din er litt tett,på de fleste motorer kan denne skrus av(hele enheten)For så å renses.
              Det siste gjør du bare hvis de andre tingene ikke fungerer.
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X