Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage 25 vil ikke starte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage 25 vil ikke starte

    Heisann.

    Jeg har en Savage 25 som ikke er blitt kjørt på rundt et års tid. Begynte igår å montere servo og rengjøre den og skulle til å starte den. Ville ikke starte så dro å kjøpte en ny plugg idag. Den vil forsatt ikke starte. Har fått den til å starte i et få sekunder, men det er kun når jeg heller litt fuel der pluggen sitter. Da fyrer den og går i et par sekunder før den stopper. Kan starte et par ganger til og etter det er det stopp. Har blåst inn i slangen som sitter på potta og ser at fuelen går inn mot motoren men får forsatt ikke fyr.

    Noen som har noen tips?

  • #2
    Originally posted by Christoffer Furuseth View Post
    Heisann.

    Jeg har en Savage 25 som ikke er blitt kjørt på rundt et års tid. Begynte igår å montere servo og rengjøre den og skulle til å starte den. Ville ikke starte så dro å kjøpte en ny plugg idag. Den vil forsatt ikke starte. Har fått den til å starte i et få sekunder, men det er kun når jeg heller litt fuel der pluggen sitter. Da fyrer den og går i et par sekunder før den stopper. Kan starte et par ganger til og etter det er det stopp. Har blåst inn i slangen som sitter på potta og ser at fuelen går inn mot motoren men får forsatt ikke fyr.

    Noen som har noen tips?
    Ta av luft filter og se om fuelen går fint inn i motor... Er ikke alltid nok at den kommer inn om den ikke får rett gitt mengde med suppe heller
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by xillianto View Post
      Ta av luft filter og se om fuelen går fint inn i motor... Er ikke alltid nok at den kommer inn om den ikke får rett gitt mengde med suppe heller
      Hei Det skal jeg sjekke. Tenkte jeg kunne skru alle skruene til factory mode. Så vet du hvor mange ganger de skal skrus ut?

      Comment


      • #4
        HSN 2,5 runder of LSN 3,5 runder ut fra bunn hvis jeg ikke husker helt feil

        Comment


        • #5
          Hmm nå skjønner jeg ingenting. Jeg har prøv å stilt inn fra manualen som sier 3.5 på High speed nåla. Men hva enn jeg prøver på vil den ikke tenne.

          Comment


          • #6
            Ser nå at den ikke har blitt kjørt på et års tid, og da er det helt sikkert gammal dritt i systemet. Gjør som nevnt ovenfor og sjekk at fuelen faktisk kommer helt inn i motoren. Blås i slangen så mye du klarer med full gass, ta av pluggen, kjør rotostarten fortsatt med bånn gass. Da skal det sprute ut fuel fra sylinderen. Gjør det ikke det er det tett et sted. Kjør rotostarten til det ikke spruter mer, Sett på ny plugg og start motoren.

            Comment


            • #7
              Originally posted by dørvakta View Post
              Ser nå at den ikke har blitt kjørt på et års tid, og da er det helt sikkert gammal dritt i systemet. Gjør som nevnt ovenfor og sjekk at fuelen faktisk kommer helt inn i motoren. Blås i slangen så mye du klarer med full gass, ta av pluggen, kjør rotostarten fortsatt med bånn gass. Da skal det sprute ut fuel fra sylinderen. Gjør det ikke det er det tett et sted. Kjør rotostarten til det ikke spruter mer, Sett på ny plugg og start motoren.
              Snakket med en fra Hobbymix på Kløfta idag og har gjort følgende: Skrudd nåla som sitter øverst på motoren helt ut, sett at det går en stråle igjennom gasseren. Skrur den så helt inn og 3,5 ganger ut igjen. Blåst i slangen fra potta og sett at det ikke er noe luft eller noe. Fuelen spruter ut fra sylinderen og pluggen er helt ny. Jeg tenker at det kan være fuelen som er gammel men burde den ikke fyre også heller bli veldig varm da?

              Comment


              • #8
                Er fuelen unormalt tjukk? Da kan det være at dsewn har fordampet, og du har bare olja igjen. Er nok uansett best å prøve mned fersk fuel

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dørvakta View Post
                  Er fuelen unormalt tjukk? Da kan det være at dsewn har fordampet, og du har bare olja igjen. Er nok uansett best å prøve mned fersk fuel
                  Nei jeg vil ikke si det. Det som er litt rart at etter jeg blåste den ren og så at fuelen kom frem starter den 1 av 10 ganger når jeg trekker den i gang. Men den slokner like fort. Har også lagt merke til at den spytter ut ganske mye fra potta nå. Så fuel får den.

                  Comment


                  • #10
                    prøv med litt fersk fuel om den er gammel, Samt ny plugg i samme slengen... da skal det ikke være noe galt vist det kommer fuel til motoren og det er kompresjon i den.
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X