Min nevø på 12 har nylig fått seg en HPI Savage 3.5 nitro monstertruck. Etter noen timers bruk ble jeg tilkalt, det viste seg at differansialen bak var gåen (fler av tannhjulene var regelrett knust i fillebiter). Rensket uta diffen og kjøpte nye tannhjul, smørte opp og satt sammen. Så gikk det ikke mange dagene før han ringer på nytt, samme problem. Denne gangen åpner vi diffen og ser at tannhjulene er ekstremt slitt, det ser ut som tennene har blitt presset flate. Etter nok et bytte av tannhjul i dag, tok vi en ny testtur. Etter 15 minutters morro på blanding av gressplen, asfalt og grusbane forsvant bakhjulstrekken.... og etter noen minutter til forsvant også forhjulstrekken. Nå virker det som om begge differensialene er suppe.
Jeg lurer på om dette kan være overdrevet kjøring på asfalt og eller gressplen? Kjører originale monsterdekk.
Noen tips til hvordan vi kan unngå å bruke 100,- pr. kjøring i differensialdeler? Hva gjør vi galt?
På forhånd takk for all hjelp.
Jeg lurer på om dette kan være overdrevet kjøring på asfalt og eller gressplen? Kjører originale monsterdekk.
Noen tips til hvordan vi kan unngå å bruke 100,- pr. kjøring i differensialdeler? Hva gjør vi galt?
På forhånd takk for all hjelp.
Comment