Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med bilen, hvor ble det av kreftene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med bilen, hvor ble det av kreftene?

    hei

    jeg sliter litt med den ene monster trucken min. det er en himoto rancho pro med team infinity .27 motor
    problemet er at den har mistet kraften sin. når jeg gir full gass med bilen over bakken, virker det som om den er ganske normal. men når jeg gir full gass på asfalt eller grus er kraften borte. motoren går på fullt turtall men farta øker nesten ikke no. før pleide hjulene å blåse seg opp ved full gass på grus, men nå er det bare vanlige.

    har byttet clutch og sjekket diffen osv.. har sjekket den for luftlekkasje og det er nok en liten lekasje ved svinghjulet, men er det det som er problemet? fant også ut at hjullagrene ved dekkene har litt motstand, men bilen ruller uten problemer hvis jeg dytter på den.

    noen som har noen tips?

    Mvh Patrick

  • #2
    hei.

    hvis du mener at motor får fult turtall og dette stemmer så må det jo være noe i overføringa.
    Det vil si at du kanskje har satt sammen klutchen feil? Eller at det kanskje er noen Z skruer som har løsnet på akselen(e).

    LItt vanskelig å gjette når jeg ikke kjenner bilen.

    Kan også være at motor går litt for rikt eller at den rett og slett er slitt,vanskelig å si sånn uten videre....
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      den oppførte seg helt likt både før og etter clutch bytte, og clutchen sitter riktig. hva er z skruer? kan utelukke at motoren går for rikt, det testet jeg fort. bilen går nesten like fort på halv gass som på full gass. er det noe spesielt jeg skal se etter på motorslitsaje? tok av motoren og

      Comment


      • #4
        ingen flere som har noen råd? kan det være noe med hjullagrene?

        Comment


        • #5
          du må forstå at når folk svarer på slikt uten å kjenne bilen eller se den,prøve den så blir det ren gjetting fra oss.
          Selfølgelig så kan vi gjette riktig sånn at du kan begynne skru.

          Hvis du kan dytte bilen og den triller nesten uten motstand og motor øker turtall men Bilen har omtrent samme fart;hvis det er det du mener så er det noe som slurer/glipper et sted.Hvis du da påstår at klutchen griper så er det bare aksler igjen å kontrolere.
          Da tenker jeg på mellomakslene.Hvis bilen din har dette.De er ofte festet med en umbrakoskrue/zskrue i den ene enden.Hvis denne er løs så drar den ikke med seg diffen.

          hvis motor er slitt kan den oppnå greit turtall men vil være for svak til å dra med seg bilen fort.

          Men lytt til bilen når du kjører så vil du se om den reagererpå turtall.Kan jo ikke være så vanskelig å se/høre

          Og du kan jo kontrolere selv om alt sitter som det skal,er jo bare og sette seg ned å begynne,en del av hobbyn det vett du
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X