Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med styring/servo savage x ss 4,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med styring/servo savage x ss 4,6

    Hei dere!

    Har kjøpt meg en brukt Savage x ss 4,6. Men bilen har elendig styring å trenger 30 meter for å snu
    Når jeg løfter bilen svinger den veldig bra men med en gang jeg setter ned bilen på bakken klarer den såvidt å rikke på hjulene.
    Det ser ut som servoen funker men noe må jo være riv ruske galt. Servoen som er benytter er en Power HD DS090M 9,6 Kg. Skulle jo tro denne skulle fungere greit til denne bilen eller? Jeg benytter vanlige aa batterier i mottaker og sender. Jeg har også prøvd å justere på den skruen med fjær som har med servoen å gjøre men merket ikke noe forskjell

    Er det noen som har noen ideer, eller kan det rett å slett være servoen som begynner å bli dårlig? Har byttet til helt nye vanlige aa 1,5 v batterier så skulle ikke tro det er batterikraften som er problemet.

    Kim T

  • #2
    Bytt til et 6 volts mottakerbatteri så er nok problemet løst
    Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

    Comment


    • #3
      Men vil ikke 4*1,5v batteri gi det samme?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kathom View Post
        Hei dere!

        Har kjøpt meg en brukt Savage x ss 4,6. Men bilen har elendig styring å trenger 30 meter for å snu
        Når jeg løfter bilen svinger den veldig bra men med en gang jeg setter ned bilen på bakken klarer den såvidt å rikke på hjulene.
        Det ser ut som servoen funker men noe må jo være riv ruske galt. Servoen som er benytter er en Power HD DS090M 9,6 Kg. Skulle jo tro denne skulle fungere greit til denne bilen eller? Jeg benytter vanlige aa batterier i mottaker og sender. Jeg har også prøvd å justere på den skruen med fjær som har med servoen å gjøre men merket ikke noe forskjell

        Er det noen som har noen ideer, eller kan det rett å slett være servoen som begynner å bli dårlig? Har byttet til helt nye vanlige aa 1,5 v batterier så skulle ikke tro det er batterikraften som er problemet.

        Kim T
        9.6kg er da litt vell lite for denne store bilen... ville glatt slengt i den 13 kg servo... helst faktiskt 17 kg servoen...
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Har nå kjøpt meg 13 kg servoen.. Men kan det være batteriene som er problemet?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kathom View Post
            Har nå kjøpt meg 13 kg servoen.. Men kan det være batteriene som er problemet?
            Burde ikke være om dem er nye (alkaliske) og ja, engangs batterier gir 1.5v pr stk mens oppladbare gir 1.2v stk
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Ja det er helt nye batterier så stusset litt på det jeg også. Men skal ut i garasjen å prøve å måle litt så får vi se Har hvertfall bestilt kraftigere servo i allefall.. Men syns brems også var tregt til tider på bilen så har en anelse om batteri jeg også.. Noen som vet om en bra 6v batteripakke å kjøpe med ladder?

              Comment


              • #8
                Har nå vært å målt litt.. finner ut at batteriene gir 5,5v ut til mottakeren.. er dette for lite, skal 4 batteri gi nøyaktig 6v? Begynner å lure på om det er batteriene som er problemet.. når jeg gir full gass, klarer heller ikke gassservoen å åpne forgasseren helt.. er det en måte å måle videre om mottaker er defekt?

                Comment


                • #9
                  Finner altså ikke ut av dette.. Prøvde å bytte batteri men fortsatt ikke bedre.. syns det virker rart at begge servoene ikke fungerer optimalt....:/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kathom View Post
                    Finner altså ikke ut av dette.. Prøvde å bytte batteri men fortsatt ikke bedre.. syns det virker rart at begge servoene ikke fungerer optimalt....:/
                    Ville spandert på meg en 6v hump pack oppladbare batterier og en liten lader... 1200-1600 mah 6v hump pack går rett nedi
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      Noen som har noen greie mottaker batteripakker å anbefale med ladder? Syns bare det virket rart siden jeg har målt at servo får 6v. Men skal bestille meg batteri og ny servo er på vei i posten så får bare se

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kathom View Post
                        Noen som har noen greie mottaker batteripakker å anbefale med ladder? Syns bare det virket rart siden jeg har målt at servo får 6v. Men skal bestille meg batteri og ny servo er på vei i posten så får bare se
                        De aller fleste rc butikker har dette batteriet... Savage XL Kommer med dem originalt.
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #13
                          Sliter fortsatt med bilen.. har nå byttet til hpi sitt 6v mottakerbatteri samt jeg har byttet servo uten noe forbedring.. noen ideer folkens? Kan det være feil på mottakeren?

                          Comment


                          • #14
                            Om servoen din funker, er det høyst sannsynlig feil strammingen på "servoredderen". Servosaverfjæra som er standard på Savagene er for slapp. Servoen funker, men jula står rolig. Strammer du fjæra maks for å få god styring, risikerer du at servoen din ryker under kjøring. Blir for kort vandring på akselen som fjæra sitter på til at servosaveren fungerer. Løsningen er å oppgradere til "Heavy duty servo saver spring".
                            Link HER.
                            Bashing? Kun Savage som duger.

                            Comment


                            • #15
                              Takk for utfyllende svar fra deg. Hvor mye kan denne orginale fjæren strammes uten at det tar skade? Ser det skal være 4 mm klaring ved orginale innstillinger. Har samme problemet med gass servoen.. servoen klarer ikke å åpne forgasseren helt. Hva kan dette komme av? Syns det kan tyde på dårlig batterikraft men har byttet til 6v batteripakke uten noe forbedring. Håper på svar.. Skal i tillegg bestille denne servo saver fjæren

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X