Etter at jeg var på sandtaket og en dogbone aksel knakk, tok jeg en nærmere kikk på bilen for å se om de andre var fine. Og et par av dem hadde faktisk riper rett rundt der den ene knakk. Det ser ut til at når bilen letter fra bakken, er vinkelen på dem så drøy at aksel/cup joint i hubbene gnager på dem.
Har tenkt litt på å montere kortere støtdempere, men vet ikke om det kanskje er for mye å kreve av dem å holde igjen suspension armene når den letter fra bakken slik at vinkelen holder seg fin til enhver tid. Jeg har allerede prøvd å justere demperposisjonene på tårnet, men marginene er altfor små til at det har noe særlig betydning. Jeg trenger altså noe som holder igjen armene litt når den er i lufta.
Noen med lignende erfaringer? Evt. med til hvordan de senket bilen? Kunne kanskje tenkt meg å gjøre den mindre utsatt for kanting samtidig ved å senke den litt.
Har tenkt litt på å montere kortere støtdempere, men vet ikke om det kanskje er for mye å kreve av dem å holde igjen suspension armene når den letter fra bakken slik at vinkelen holder seg fin til enhver tid. Jeg har allerede prøvd å justere demperposisjonene på tårnet, men marginene er altfor små til at det har noe særlig betydning. Jeg trenger altså noe som holder igjen armene litt når den er i lufta.
Noen med lignende erfaringer? Evt. med til hvordan de senket bilen? Kunne kanskje tenkt meg å gjøre den mindre utsatt for kanting samtidig ved å senke den litt.
Comment