Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noe liv her lenger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noe liv her lenger?

    Etter noen år borte er jeg tilbake.

    Syntes det virker som det er lite fart på forumet?

    Litt rusten nå men valget av bil ble ikke så vanskelig, ble en savage 4.6 x denne gangen.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

  • #2
    Har vært borte en stund jeg også. De bilene som var aktuelle da jeg begynnte med helikoter ca 3-4 år siden er fortsatt de som er aktuelle nå jo. Savage, mta 4 osv. Ser ut som det er lite aktivitet på forumet også. Er det mindre interesse for RC nå?
    Mp777sp, FW-05rr
    Raptor 50 Titan SE, Align Trex 700N, Thunder Tiger Minititan
    Diverse Fly.

    Comment


    • #3
      Du er den første som svarte og det tokk sin tid, er vel bare at folk sitter andre steder en furumet vil jeg tro.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        Det er nå et par tusen innom hver dag, så folka er der.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Jeg er veldig klar over at det er noen måneder siden denne tråden ble igangsatt, og at jeg bumper en "døende" tråd, men:
          Er det mulig at det rett og slett er for mange underforum? Det er mange innom rs, men det er vanskelig å få respons på innlegg her. Dersom man kikker på terrengsykkel.no eller andre interessefora, så ser man at det stort sett er relativt få og litt grovere inndeling på underforumene. Dette tror jeg ville gjort at flere tilfeldigvis så interessante tråder i forbifarten og økt deltagelsen, men det ville selvsagt gått på bekostning av navigasjon mellom emner. Et eksempel på overflødig inndeling (etter mitt skjønn) er "modellbiler->offroadfuel->monstertrucks". Her burde det holdt med "fuelbil->offroad" eller "offroadbil->fuel" mener jeg.

          Comment


          • #6
            Eller er det mulig at folk har trukket over til Facebook? Nå er ikke jeg der, men innbiller meg ut fra det jeg hører at det er en betydelig aktivitet på klubber/grupper der.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #7
              Med tanke på hvor mye trafikk som har vært, så er ikke antall underforum for mye,
              men det er jo overhodet ingen tvil om at Facebook har tatt over mye av trafikken.
              Det er for øvrig veldig interessant at man på forumet tidligere hyla og skreik
              fordi man måtte oppgi navn, alder og bosted. Vel, det fleste som har vært innom
              Facebook har vel kanskje skjønt at der kreves det faktisk enda mer. Men det synes vi er greit.

              Mange har tatt i bruk Facebook, og det er for så vidt greit det. Det er enkelt å opprette en
              gruppe, hvor man selv kan administrere som man vil.
              Så lenge man er en kameratgjeng og/eller vet om gruppen (evt. blir invitert) så funker det
              fint det. I alle fall om man ikke er så opptatt av å bevare noe eller å få med nye folk på moroa.

              Skulle virkelig ønske folk tenkte litt over hva de vil gjøre for hobbyen.
              Et forum er nå faktisk søkbart, og man finner MYE verdifull informasjon, i mange år fremover.
              Det er utallige folk som finner veien hit fordi de lurer på noe. Tar et Google-søk og finner
              informasjonen her. Så blir de kanskje medlem, treffer folk med samme interesser, ikke bare
              i nærmiljøet. Man får samtidig et innblikk i andre deler av hobbyen, ting man på sikt kan
              bli interessert i og man begynner kanskje med løpskjøring. Kanskje man får øynene opp
              for tanks? Eller hva om man i utgangspunktet likte drifting, men fikk øynene opp for 1:8 buggy?

              Du kan si hva du vil om Facebook, men rekrutterende, samfunnsskapende og informasjonsspredende
              er det i alle fall ikke. Men fint for å ha kontakt med tante Olga og en fjern fetter i Tyskland...

              Og angående dette forumet, så er det veldig enkelt.
              Dersom du er det minste interessert i å ha et bål brennende, så er det i alle
              fall ikke noe poeng å sitte å se på glørne. Du må faktisk trekke pusten
              og blåse et par ganger selv, så skal du se det brenner.
              Litt søkt kanskje, men det er nå sånn det er... Må gjøre noe sjæl.

              Dette forumet er nada, null og nix uten brukere som gjør noe...


              edit: Trenden er for øvrig nedgang på bruk av Facebook.
              Ungdommen er lei av at besteforeldrene følger med på venner
              og hva de gjør. Vi får håpe trenden setter jeg.
              Jeg kommer i alle fall til å drifte dette forumet mange år fremover
              Last edited by xilian; 9 June 2013, 01:55.
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Ja, jeg er ihvertfall veldig enig i Editen din, og takk for at du velger å drifte dette forumet i mange år framover
                Facebook er bra, men ikke til rc....
                det er forum som gjelder.
                HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                Jon-Petter

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X