Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenge råd fra noen som har erfaring!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenge råd fra noen som har erfaring!

    Da har det seg sånn at jeg skal kjøpe min første Nitro bil, Siden jeg har hatt et par elektro
    truggyer før så var valget enkelt. så trenger råd fra noen som har erfaringer med truggyer
    Har satt en pris grense på ca 3000-3400 kr, må helst ikke koste over 3200 kr. Da vil jeg at folk kan anbefale noen truggyer som tåler bashing, fordi den kommer til å bli brukt til det...

    Disse to er jeg mest interisert i siden de er 1:8, liker litt store biler...

    Har sett på hyper st 1:8 truggy, noen som har erfaringer med den?
    We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!


    Så er det Team vtx st1, er det noen som har erfaringer med denne?


    Så værsåsnill og gi meg noen gode svar nå
    www.norcc.com

  • #2
    Har hatt ST rtr selv, og den tåler MYE og er veldig god å kjøre.

    Comment


    • #3
      Har noen spørsmål til jeg, Er det noen som har erfaring med Hpi firestorm 10t?
      Og Hvordan er det og tune nitromotorer? Vanskelig? har justert er par mopedforgassere, så tror du jeg kommer til å klare det selv?
      www.norcc.com

      Comment


      • #4
        Ikke dumt å få en som virkelig har peil på å justere første gang, etterhvert ordna jeg det selv etter å ha fått litt hjelp i begynnelsen. Dette med også og høre på motoren er viktig, og resten kommer av seg selv. Men få deg en tempmåler hvis du ikke har, lite hjelp å justere motor uten å ha den noenlunde riktige tempraturen.
        sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
        TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
        GMBK.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mats15 View Post
          Har noen spørsmål til jeg, Er det noen som har erfaring med Hpi firestorm 10t?
          Og Hvordan er det og tune nitromotorer? Vanskelig? har justert er par mopedforgassere, så tror du jeg kommer til å klare det selv?
          Hpi firestorm er sikkert en bra bil (har aldri prøvd den), men dette er en 1/10 bil og med kun bakhjulstrekk. Den kommer med en 3.0 motor og vil være litt vanskeligere å tune enn de andre du har nevnt som kommer med henholdsvis 4.6 og 4.1 motor. Som regel er en større motor mer stabil og lettere å tune.
          Bare fly foreløpig...

          Comment


          • #6
            Hvis du finner en brukt HPI Hellfire er du i mål
            1:1 biler - 99mod Lexus SC400
            Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

            Comment


            • #7
              Originally posted by AE86 View Post
              Har noen spørsmål til jeg, Er det noen som har erfaring med Hpi firestorm 10t?
              Og Hvordan er det og tune nitromotorer? Vanskelig? har justert er par mopedforgassere, så tror du jeg kommer til å klare det selv?

              Hei, har eid en firestorm 10T i noen år, min erfaring med denne bilen er kun positivt, at det er "kun" bakhjulstrekk skal du ikke tenke på for dette er en seriøst morro bil. Med skovelhjul er denne kjerra HELT fantastisk i grustak Den parkerer de fleste 4wd Motoren er grei å justere, men har du ikke gjort det før, bør du kanskje få litt hjelp første gang....men følger med gode instrukser på papir og DVD...så du får det nok til på egen hånd også...
              Har maaaange morro timer me den kjerra i grustak
              Dan Furnes
              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

              Comment


              • #8
                En ting du bør merke deg (vet ikke om du har gjort det allerede) er at Firestorm er en 1:10 bil og de to andre du nevnte på er 1:8 altså er de større og vesentlig kraftigere bygd.

                En 1:10 bil er jo mindre og lettere og da klarer du deg jo greit med de litt "spinklere" delene, men en 1:8 er nok såpass mye kraftigere bygd at det likevel totalt sett vil tåle mer juling enn den lille bilen. Det gjør jo ikke noe om bilene er tyngre siden du har så enormt mye mer motorkraft å ta av i en 1:8 bil.

                Sier ikke at Firestormen er en spinkel bil (men brukte det ordet i mangel av et bedre) for all del, den er sikkert kanonbra til sitt bruk. Dessuten er det jo HPI og de har generelt veldig gode biler, da spesielt de som er oppdaterte versjoner av eldre biler. De første Savage modellene var ikke så voldsomt gode, men nå er det noe helt annet. Du skjønner poenget...

                Men det hele står og faller på hva du vil ha, om det er en liten og kjapp bil eller en stor og kjapp bil som tåler litt mer bank. Personlig ville jeg gått for en truggy i 1:8 klassen.
                1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                Comment


                • #9
                  Anbealer på det sterkeste å gå for en brukt Hellfire, fortrinsvis en SS.
                  Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                  Comment


                  • #10
                    Ville ikke anbefalt deg en brukt bil til å begynne med.
                    Har selv erfart at det er greit å begynne med noe enkelt når man kaster seg inn i noe nytt.

                    Med en brukt bil er det ikke sikkert du vet helt hva du får. Er den kjørt pent, så er det sikkert greit, men du kan risikere slitte deler som ryker i hytt og pine eller en motor som nesten ikke har kompresjon.

                    I tillegg kan det være greit med en motor som starter lett. Dette avhenger litt av hvor praktisk du er.

                    Tamiya-bilene er veldig lette å starte, men de har en tendens til å være veldig varme en god stund til du har kjørt inn motoren godt nok. Det er og greit å kjenne noen som driver med nitrobiler slik at du ikke trenger å finne opp hjulet på nytt .

                    Vet ikke om det er noen andre som har noen forslag på en enkel bil for en nybegynner. Selv har jeg 2 stk Tamiya biler og skaffet meg nylig et Hot Bodies Lightning stadium sport som jeg kun har justert og kjørt 2 tanker på. Sistnevnte virker veldig lett å kjøre inn, men er litt tungstartet.
                    Øystein Sund
                    Modum
                    Trimmet 1979 modell med 10 høl i potta

                    Comment


                    • #11
                      3400 for en 1/8 truggy er litt knapt, ække det?

                      anyway.. hyper ST skal (etter ryktene) vere en veldig bra bil, og så er den KUUL. du burde også ta en till på Losi 8ight-t 2.0 (dyrere, ja, men verd det), litt spess design på karossen men det gir bedre kjøling (og etter min mening ser ikkje det så hakkane gale ut) kyosho inferno ST er for folk som har mye tolmodighet når det kjem til tuning, men den er veldig gøy og kjøra når du først får den tuna (det rare er at kyosho-folka klarer å tune den fjompemotoren på null komma svisj)

                      ellers så burde du vurdere deletilgang, det er VELDIG greitt at det ikkje tar døgn før du får de nødvendige delene

                      ellers...godt valg
                      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X