Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truggy i norgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Truggy i norgen

    Jeg synes det er rart det er så lite oppslutning med truggy i norden, i usa f.eks er det kjempe stort og flere land nedover i europa, synd og skam spør du meg, Personlig liker jeg truggy mye bedre og håper norden blir større på dette. I usa har de til med store konkurranser for Monster truck, stadium truck og Truggy. Jeg føler dette er mer en bil en buggy, liksom litt mer "hårete"

    Har selv bodd i usa og ingen kjørte buggy der omtrent, men så er usa mere et "truck" land da. Men jeg håper da at det blir en egen klasse i norge, eller i det minste like stillt i konkurranser med buggy, da det ikke burde ha noe og si og blande disse to bilene egentlig.

    Ikke fortsett denne posten med "Jeg liker buggy best" og lignende, denne startet jeg for og se hvem som har samme interresen, ikke hva du foretrekker, trenger ikke flere "flame" tråder.
    Last edited by Martin K.; 31 March 2009, 16:17.
    CRC - 3Racing - Tamiya

  • #2
    vel.. er ikke helt ekspert på området.. men jeg mener at og blande buggy og truggy ville blitt litt feil.. truggyene er jo bredere og med bredere dekk og har dermed mer stabilitet på banen kontra en buggy.. om jeg driter meg fullstendig ut nå, ønsker jeg at noen som virkelig har peil kan fortelle mer om dette..
    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
    www.Mustit.no

    Comment


    • #3
      jeg for min del har kutta ut hele buggy opplegget mitt,, banen vi har her oppe er rett og slett for dårlig for buggy men kan hende det blir ny bane i løpet av 09 da orck skal inn i nmk oppdal som underavdeling .. da blir det muligheter for og få arrangert konk osv gutta her oppe er størst i bashing og hillclimb da .. men truggy er det ihvertfall håp for og få med folket på

      få til flere klubbløp og få interessen opp så blir truggy stort ... dette er fremtiden
      mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

      Comment


      • #4
        vi skal ha nm runde i truggy i mai, det er bare å stille
        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
        TRF-415MSXX
        DEX410

        Comment


        • #5
          Godt og høre
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • #6
            jeg har lyst men er vanskelig og få trent... er helt alene om banekjøring her oppe... resten av gutta driver med mt offroad og kjører kun idiotkjøring

            jeg er gira på å få trent sammen med folk som kan....
            mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

            Comment


            • #7
              Radøy RC og Bergen og omegn modellbilklubb skal ha nm runder i truggy og buggy i mai.
              21 mai er det nm runde 1 i truggy og 23-24 mai er det nm runde 2 i truggy og nm runde 2 i buggy. her får du 2 nm runder i truggy på en helg.
              se på nettside www.bombk.com for mer info.

              påmeldingen til løpene er åpnet
              link til vis påmeldte: http://dolaps.radiostyrt.no/doLaps.p...p_list&club=16
              Arild (1980)Radøy RC
              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

              Comment


              • #8
                Det har vært kjørt konkurranser med truggy i norge i flere år, deltakelsen har vært laber sammenlignet med buggy.
                Team Smallsize 2010
                Team Losi 8ight // Spektrum

                Comment


                • #9
                  Derfor jeg lagde denne tråden for og se hvem som drev med det og for og prøve og få interresen opp
                  CRC - 3Racing - Tamiya

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by beemerworld View Post
                    jeg har lyst men er vanskelig og få trent... er helt alene om banekjøring her oppe... resten av gutta driver med mt offroad og kjører kun idiotkjøring

                    jeg er gira på å få trent sammen med folk som kan....

                    Får flytte til oslo , Remy, rolfern, njoy og Johnnybravo + flere vi kjører ofte sammen vi, lagde til og med egen bane i vinter
                    CRC - 3Racing - Tamiya

                    Comment


                    • #11
                      Synes jeg leste på en terminliste et sted at det skulle være NM-runde i Arena Truck i Spydeberg første helgen i mai? Noen som kjenner til dette? Og kan man starte der med en Revo 3.3?

                      Stian
                      Traxxas Revo 3.3, HPI Rush Evo
                      Tamiya Pajero Metaltop + + +
                      Oslo Modellbilklubb

                      Comment


                      • #12
                        Litt usikker på det der, men hvis de ikke er for strenge på det går det vel, men Revo går under monster truck egentlig da den har gir kasse og ikke center diff. I hvertfall i usa gikk revo under MT klassen
                        CRC - 3Racing - Tamiya

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xtigernx View Post
                          Synes jeg leste på en terminliste et sted at det skulle være NM-runde i Arena Truck i Spydeberg første helgen i mai? Noen som kjenner til dette? Og kan man starte der med en Revo 3.3?

                          Stian
                          Sorry men revoen er en monster truck. På et klubbløp ville du få vere med men ikke i en nm runde.
                          Ken Skalleberg

                          Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                          Comment


                          • #14
                            Litt generelt om truggy klassen, Det har vert kjørt Norgescup i denne klassen i en del år, med laber interesse med et snitt på 5-15 startede. Monstertruck var også en egen klasse for et par år tilbake men den døde ut med kun en håndfull førere.
                            Får og få klassen til og øke er det nok en ide og kjøre den sammen med buggy med egne heat og finaler, mange buggyførere som vil kjøre begge klasser.Buggyløpene går over to dager så det er tid til dette, det er det som blir gjort mye i Usa. Med egne Truggy løpsdager blir den nedprioritert av alle som kjører buggy pga en relativ hektisk kort sesong derfor kjør samme helg og vi får masse racing.
                            Kommer til og sende inn et forslag om dette til msk i år så får vi se va resten synes.
                            Ken Skalleberg

                            Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                            Comment


                            • #15
                              Amen...
                              Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
                              MustIt RCsenter..

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X