Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med motor/rotostart MUGGY

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med motor/rotostart MUGGY

Var litt overivrig med starting aV bilen for første gang i år, var masse komp da jeg kjørte igang rotostarten, plutselig ble det NULL komp og starteren gikk rundt uten NOE som helst motstand.

Demonterte rotorstartplata + motor, så ikke noe som var galt så ut som stempelet gikk som det skulle.

Satt det sammen igjen og testet rotostarteren igjen, var komp med engang men så skjedde det sammen igjen, null motstand

Noen som veit hvilke feil det kan være? (regner med jeg har ødelagt noe)

Du må rense enveislageret som sitter inn på veiva!

Comment

Originally posted by mariuswold View Post
      Du må rense enveislageret som sitter inn på veiva!
      Det er det lageret som sitter i bakplata på motoren ikkesant? VEIVA, hehe, ikke helt klar på hva det er her

Comment

Stempelet er festet i råden, og råden er igjen festet i veiva.. Klarer du å se hva veiva er nå ?
        Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
        Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

Veiven er den akslingen som går tvers gjennom hele motoren
          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Okay, så enveislageret er det lageret som sitter der man fester f.eks snorstarten? Sitter på enden av "veiva" Hvordan renser jeg det?
            Last edited by Herbie; 9 April 2009, 18:59.

Comment

Ja, det er det lageret. Prøv å rense det i fuel, dvs. ny og ubrukt fuel. Om det ikke lar seg gjøre, bruk avfetting og sett det inn med grease til enveislager.

Om det ikke funker må du nok investere i nytt enveislager. Smallsize har deler

Comment

Det skla vell ikke være grease på enveislageret for da glipper det bare. Vas det i rødsprit side det ikke inneholder olje slik som fuelen gjør og så setter du det inn med One Way Bearing Oil

Comment

Kan bruke denne: http://shop.smallsize.no/product_inf...a3fc6ab4271b2a som er grease, eller olje... samme det

Comment

Bare det ikke er slikt grease som du har på tannhjulet Bruk olje/grease som er til enveislager

Comment

Originally posted by mariuswold View Post
                      Ja, det er det lageret. Prøv å rense det i fuel, dvs. ny og ubrukt fuel. Om det ikke lar seg gjøre, bruk avfetting og sett det inn med grease til enveislager.

Om det ikke funker må du nok investere i nytt enveislager. Smallsize har deler
                      Føler jeg skrev det ganske klart i denne posten?

Comment

JoJo, det er bare jeg som ikke får med meg alle ordene

Comment

for å være helt ærlig med deg .... kjøp nytt lager.. da det er innvendig enveislager i denne motoren så hjelper oljen i ca 10 sek.. min erfaling er ta ut pluggen og fyll motor med fuel kjør rotorstart til den tar .gjenta operasjonen et par ganger og hvis du ikke får i gang lageret så kjøper du nytt .... jeg har hatt dynamite motorer i 2,5 år og har aldri bytta lager ....
                          mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

Takk for oppklarende svar! Det blir nok innkjøp av nytt lager, noe herk å måtte ut med motor hver gang lageret fusker

Comment

Enveislageret var sprekt.... Ser ikke ut som Smallsize har det inne? (ifølge webshoppen) Er det noen andre som fører losi muggy deler i Norge?

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X