Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til Hellfire?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til Hellfire?

    Hei,

    Har nylig kjøpt en Hellfire SS for en slikk og ingenting. Vet det er en utgått modell (i europa, Hellfire selges fortsatt i USA), men fikk den skambillig. NOK 2500,- med K4,6 HO på Island (Helt ny!).

    Er det noen her som har erfaring med denne bilen, og tips til modifikasjoner som bør gjøres?

    Kommer forhåpentligvis å bruke den til en del banekjøring (under forutsettning at RRCK kommer opp å gå igjen), men også ordentlig off-road. Tar i mot tips til setup med takk, da det er utrolig mange justeringsmuligheter på denne bilen. Har alt en del ekstra, bla flere "Eccentric Bushings", krengningshemmere og fjærer.

    Er det noen deler som er typisk slitasjedeler på denne, som jeg bør bunkre opp?

    Hvordan klarer Hellfire SS seg mot andre truggyer i løp?
    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

  • #2
    De fleste Hellfire blir ikke brukt så mye i løp, har jeg inntrykk av, mest til herjing. Men den duger helt sikkert fint.
    Det de fleste har skaffet seg er en sterk styreservo, men det gjelder spesielt de som har rtr utgaven (den servoen som følger med er visstnok søppel).

    Siden du har spart en del penger så kan du jo legge litt i dekk, fjærer, demper og diff oljer (20 - 30 - 10 til diff og 30 - 60 til demperene), plugger, luftfilter og alt det der....
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Helt sikkert en brukanes bil det der. Vil tro du kan starte å kjøre den ganske orginal, bortsett fra servoene som casevac nevner. Om det er disse standard søpleservoene til HPI, så er det bare å bytte med en gang.
      Men HO motoren synes jeg går ganske greit, så det er nok en morsom bil
      # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nazgarot View Post
        Hei,
        NOK 2500,- med K4,6 HO på Island (Helt ny!).

        Er det noen her som har erfaring med denne bilen, og tips til modifikasjoner som bør gjøres?
        2500,- med motor er letterlig skambillig ja. Hadde de en til??????
        Jeg har en lett modda RTR utgave. Det som har hjulpet meg er seff ny styreservo. Holder med Hitec HS-645MG. Nubz pigghjul har du allerede. Satte på 14T clutch bell. Fikk dempet litt aks men fikk igjen mye toppfart. Fint på baner med høy fart. Jeg sleit litt med at bilen gikk rett frem i svingene, så jeg ville prøve ett mye anbefalt diff-olje oppsett: F-7k C-10k B-3k. Da fikk jeg en helt ny bil !! Helt rått. Nå svinger den nesten som en Buggy. At det skulle ha så mye å si, hadde jeg aldri trodd. Overhaling av differ på Hellfire er en 15 minutter jobb. Utrolig lettvint. Totalt ca 16 skruer på tre differ..ca...
        Jeg kjører mye på bane hos GTL RC-klubb i Gjøvik og har veldig mye glede av denne bilen. Den brukes lite i Norge pga litt høy pris. Men hva betaler en ikke for kvalitet?? Vel.. du betalte ikke så mye da.

        Comment


        • #5
          Takk for komentar.

          Jeg byttet til 15 grader caster, og brukte 7k 15k 3k oppsett. Ble mye bedre i sving. Kan faktisk drifte, noe som overhode ikke var aktuelt med orginalt oppsett. Bruker forresten HiTec HS 5645 til styring. Dette er digitautgaven av 645.

          Jeg kjører på Nubz på bane, og har et sett ProLine Badlands MT til offroad kjøring.

          Er meget fornøyd med kjøpet!! =D Men det var desverre den siste de hadde.

          -Espen D-
          Last edited by Nazgarot; 14 June 2009, 00:45. Reason: skriveleif
          Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nazgarot View Post
            Takk for komentar.

            Jeg byttet til 15 grader caster, og brukte 7k 15k 3k oppsett. Ble mye bedre i sving. Kan faktisk drifte, noe som overhode ikke var aktuelt med orginalt oppsett.
            Ser mye prat på forum rundt at de ikke får HellFire til å svinge. Ser ikke problemet. Ovehal diffene med 7-10/15-3 oppsett så får de ny bil. RTR utegaven min hadde nesten ikke diff olje i diffene i det hele tatt. Drevene var bare "fuktige". Ikke hadde det vært lekkasje heller så...

            Hva er linken til butikken på Island? Om de skulle ha noe annen moro..

            Comment


            • #7
              Var der fysisk å handla, så vet ikke om de har nettbutikk... Er i nordnorge nå, men skal se om jeg finner nvn, tlf nr og eventuelt adresse når jeg kommer sørover igjen på onsdag.
              Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X