Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seig demper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seig demper

    nå skjer det noe rart her. framdemperene på inferno st'n min er seige som bare sirup på engelsk vil man vel si at "rebound rate" er treig

    noen som vet hva dette er for noe? er det bare å stramme dem kansje?
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    Bytt olje. Er sikkert full av møkk, og da blir de skikkelige seige.
    Eller du har bøyd demperstange ørlitegrann, slik at de går tregt.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Originally posted by extra View Post
      Bytt olje. Er sikkert full av møkk, og da blir de skikkelige seige.
      Eller du har bøyd demperstange ørlitegrann, slik at de går tregt.
      ikkeno' bøyd demperstang nei. hvor får eg slik olje da? (billig men bra helst)
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment


      • #4
        amainhobbies.com har et kit med 6x losi demper oljer for en ca 20 dollar
        det er 2 versjoner en over 50wt og en under
        Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
        Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
        losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

        Comment


        • #5
          fåretrekker å handle norsk da men.. og eg har en inferno st, kan eg bruka losi då??

          kan noen av oljene her: http://elefun.no/elefun4/aspx/katego...141&itemref=88 brukes på'n??
          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

          Comment


          • #6
            har opplevd at pakningene inni dempern har løsna og kilt seg mellom stempelet og demperkroppen. Kan jo være greit å skru den opp og sjekke?
            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

            Comment


            • #7
              joa losi går i alle dempere men du bør finne hvilken olje som er i andre demperen eller så bør du bytte i den andre og

              20dollar=130kr,- i norge så koster disse mellom 60-89kr pr stykk, og med nye regler så kan verdien av en pakke være 400kr uten å bli tollet

              ja som hintet til plukk demperen i biter først det kan være det er en foring eller noe lignende som har gått
              Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
              Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
              losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

              Comment


              • #8
                Originally posted by Javer View Post
                joa losi går i alle dempere men du bør finne hvilken olje som er i andre demperen eller så bør du bytte i den andre og

                20dollar=130kr,- i norge så koster disse mellom 60-89kr pr stykk, og med nye regler så kan verdien av en pakke være 400kr uten å bli tollet

                ja som hintet til plukk demperen i biter først det kan være det er en foring eller noe lignende som har gått
                takker mye for svar, får sjekke etter disse pakningene
                Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                Comment


                • #9
                  nope pakningene er fine og flotte, smaae med olja (feit og fin..hehe), men mens eg holdt på med å sjekke dem.......jøss demperstanga er litt bøyd.. huff da åssen fikser man det a? kjøper ny del? eller ny demper?.. kansje vi bare oppgraderer heile greia (den siste er min stil. når noe ryker..så oppgraderer man)
                  Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                  Comment


                  • #10
                    ny del er eneste sikre alternativ, du kan jo og prøve å rette den med skrutvinge og 2 planker (for or å unngå merker i demperen) men det er ikke sikkert at du får den god nok
                    Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                    Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                    losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Javer View Post
                      ny del er eneste sikre alternativ, du kan jo og prøve å rette den med skrutvinge og 2 planker (for or å unngå merker i demperen) men det er ikke sikkert at du får den god nok
                      tror vi går for safe og kjøper ny del jeg
                      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X