Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stein i felgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stein i felgen

    nå synest eg at eg har hat god nok tolmodighet med disse kyoshofelgene. kjører inferno st og får stagdig stein i bakfelgene sånn at eg må gå/springe bort til bilen og ta den ut (innihamperæva irriterende)

    noen som vet om noen gode dekk og felg (helst dekk på felg) som ikkje slepp så mykje stein inn??
    veldig glad for alle svar
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    det er jo buggydekk (st er en truggy) ville sett litt løye ut med slike dekk pån'
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

    Comment


    • #3
      Originally posted by crazycarboy View Post
      det er jo buggydekk (st er en truggy) ville sett litt løye ut med slike dekk pån'
      Det er jo bare og kjøpe hele felger, altså uten hull?

      Niklas

      Comment


      • #4
        jeg har en hllfire, og 2 sett med hjul. Begge har hele felger (disk), men på en bestemt størrelse grus får jeg samme problem. Skyldes at felgen har forsterkinger som ligger som "eikere" på innsiden av disken. Tror derfor ikke disk felger er løsningen. Men det finnes jo mye rart av felger...

        Det beste er vell å finne felger som enten har så store hull mellom eikene at steinen ikke sitter fast, eller å finne noen disk felger som ikke har forsterkinger på insiden (kan bli noe svak). Tror selv jeg kommer til å bygge opp felgen litt invendig slik at ikke stein kiler seg, men kan bli problem med å balansere hjulene...
        Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

        Comment


        • #5
          Slutte og kjøre på grus ?
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • #6
            takker for svar sålangt

            felger med store mellomromm har jo st-r/rr orginalt, vil det funke å kjøpa sånne?
            Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

            Comment


            • #7
              En kamerat av meg hadde DBX og han hadde akkurat samme problemet... Med en gang han kom på grusen satt det seg stein i felgene. Bytt til tette felger, det hjelper sikkert

              Mvh
              halli
              Halvard "Bellduck" Soma '94

              Comment


              • #8
                Eller en billigere løsning:
                Ta en melkekartongbit og fest den i bærearmen slik at den såvidt tar borti felgen.
                Da dyttes steinen ut hvis det kommer en stein inn
                MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                Comment


                • #9
                  Originally posted by crazycarboy View Post
                  det er jo buggydekk (st er en truggy) ville sett litt løye ut med slike dekk pån'
                  jeg satt sånne på min DST (truggy), og det funka som faen. så også veldig bra ut. nå er DST'en 1/10 og dermed mindre enn ST'en, så det kan jo virke veldig smalt på en større bil..
                  TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                  Comment


                  • #10
                    Ja, tror nokk R og RR felgene vil avhjelpe dette noe. Vurderer disse selv, men er usikker på dimmensjon på hex infestinga på felgene. Vet noen om det er 17, 21 eller 22 mm?
                    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                    Comment


                    • #11
                      de Big D-felgene/dekka fra elefun, er det i allefall 17mm hex på
                      TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X