Announcement

Collapse
No announcement yet.

tilbake igjenn. med traxxas jato 3.3, har noen få spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tilbake igjenn. med traxxas jato 3.3, har noen få spørsmål.

    da har jeg fått meg rc bil igjenn etter et og et halvt år uten noe rc så begynte suget og komme. fikk kjøpt en brukt traxxas jato her på forumet og var ute og kjørte i dag. må bare si at dette var syykt morro, husket faktisk ikke at det var så rått.

    men over til spørsmålene:

    ser jo på filmer at denne bilen går lett opp på bakhjulene, men jeg har enda ikke klart og få til dette, tuna den slik at den hadde en ganske stabil temp og stabil ytelse, og godt gikk den jo, men den var nokk langt i fra så kvikk som på traxxas sine filmer. Kan dette ha noe med at det er rundt 25 - 30 grader ute i dag og at jeg må ha ei ganske feit blanding for å kjøle motoren slik at den ikke blir for varm, eller må den rett og slett være hundre prosent perfekt justert for å kunne opnå slike ytelser som hos traxxas.

    jeg har også noe problemer med bremsene, er det noen triks på denne bilen for å få de til å ta bedre.
    Kjører: Traxxas Jato 3.3

  • #2
    Tempen ute har mye å si på at bilen ikke går så bra. Viss du vil ha den til å gå på bakhjula hele tiden vil ikke motoren vare så lenge. Så enkelt er det Jeg merker det på FGen min at den er dauere når det er så varmt ute.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #3
      Originally posted by RCislife View Post
      Tempen ute har mye å si på at bilen ikke går så bra. Viss du vil ha den til å gå på bakhjula hele tiden vil ikke motoren vare så lenge. Så enkelt er det Jeg merker det på FGen min at den er dauere når det er så varmt ute.

      ja, det er nok det.

      fikk fiksa tempmåleren som fulgte med just og var ute og kjørte og testa litt temp. bilen lå rett rundt 120 c* er dette for mye... hører at den får ei ganske feit banding og den ryker godt. hvilken temp bør man ligge på ca...
      Kjører: Traxxas Jato 3.3

      Comment


      • #4
        Det er grei temp det. Men viss du får den ned til 110 grader er det bedre. Juster litt på LSN, det har litt og si på tempen det også
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • #5
          Originally posted by fredrik1302 View Post
          ser jo på filmer at denne bilen går lett opp på bakhjulene, men jeg har enda ikke klart og få til dette, tuna den slik at den hadde en ganske stabil temp og stabil ytelse, og godt gikk den jo, men den var nokk langt i fra så kvikk som på traxxas sine filmer.
          Her er det mangen forhold som kan spille inn. Med ny bil er du som regel garantert å få den på bakhjula selv uten maks tuning av motor. I tillegg er det noen triks du kan gjøre for å hjelpe på.

          Ting du må sjekke:
          * komp på motor - er den begynt å bli dau?
          * % nitro - dess mer dess vassere
          * riktig plugg og god tilstand
          * slitasje og/eller olje på clutch
          * slipper - må være fast nok
          * og ikke minst - justering av motor - LSN viktigst for wheelies

          Så til noen triks som hjelper på:

          * slipp gass og/eller brems før du gir gass
          * stivere/strammere fjærer bak
          * tykkere olje bak
          * hev bilen bak
          * gir ned

          Voila - wheelies next!
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #6
            Originally posted by geir™ View Post
            Her er det mangen forhold som kan spille inn. Med ny bil er du som regel garantert å få den på bakhjula selv uten maks tuning av motor. I tillegg er det noen triks du kan gjøre for å hjelpe på.

            Ting du må sjekke:
            * komp på motor - er den begynt å bli dau?
            * % nitro - dess mer dess vassere
            * riktig plugg og god tilstand
            * slitasje og/eller olje på clutch
            * slipper - må være fast nok
            * og ikke minst - justering av motor - LSN viktigst for wheelies

            Så til noen triks som hjelper på:

            * slipp gass og/eller brems før du gir gass
            * stivere/strammere fjærer bak
            * tykkere olje bak
            * hev bilen bak
            * gir ned

            Voila - wheelies next!
            haha. har du noen gode triks for å justere lsn..

            når jeg justerer slik at den skal gå max så går den jævli bra ei lita stund og så blir den for varm. opp mot 140 og dabber seff av. så da må jeg gi mere bensin skrur ut litt på lsn og litt på hsn og så ligger den rundt 110 til 125. og går ok.

            men tror cluchen min tar for tidlig, sikkert fjæra som er slitt, men er det noen som vet om noen gode option clucher til trx 3.3 motoren.
            Kjører: Traxxas Jato 3.3

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X