Announcement

Collapse
No announcement yet.

ryk som ei pipa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ryk som ei pipa

    har fått meg noen dynamite mc-59 plugger til infernoen, går forholdsvis bra, men den ryker som ein havannasigar dersom eg leaner den så kubber den, og viss eg gjer han meir går turtallet sakte men sikkert nedove til han drukne

    noen som kan hjelpa?
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    Hvis det er snø kan disse fungere greit, prøv mc8.
    TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
    HONDA ACCORD

    Comment


    • #3
      Originally posted by spaceteddy View Post
      Hvis det er snø kan disse fungere greit, prøv mc8.
      disse du tenker på? http://shop.smallsize.no/product_inf...960017f12138a6
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment


      • #4
        Jepp, har brukt de i forskjellige motorer, medium hot, fungerer PERFEKT for meg. Motor går helt stabilt og de varer lenge.
        TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
        HONDA ACCORD

        Comment


        • #5
          Originally posted by spaceteddy View Post
          Jepp, har brukt de i forskjellige motorer, medium hot, fungerer PERFEKT for meg. Motor går helt stabilt og de varer lenge.
          håper det er svaret. har svaiet mellom en del plugger i det siste, den der gxr28 motoren min har ikkje akkurat vert den beste sammarbeidspartneren min for tiden, men med mc59 pluggene gjekk an i det minste, så visst mc8 pluggene er bedre er det konge
          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

          Comment


          • #6
            Hehe, men jeg må jeg si at jeg har ingen efaring med den motoren du har, så jeg snakker bare på mine egne vegne, men mc59 er beregnet på kjølige luft temperaturer så den er dømt til å ikke fungere. Har brukt mc8 i mach .27 og et par novarossimotorer uten problemer. Vet ikke hvor mye erfaring du har med justering av motorer, kanskje du kan få hjelp av noen med erfaring der.
            TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
            HONDA ACCORD

            Comment


            • #7
              Originally posted by spaceteddy View Post
              Hehe, men jeg må jeg si at jeg har ingen efaring med den motoren du har, så jeg snakker bare på mine egne vegne, men mc59 er beregnet på kjølige luft temperaturer så den er dømt til å ikke fungere. Har brukt mc8 i mach .27 og et par novarossimotorer uten problemer. Vet ikke hvor mye erfaring du har med justering av motorer, kanskje du kan få hjelp av noen med erfaring der.
              kan si det sånn at det eg kan (og det er ikkje så mye) er selvlært, problemet mitt er bare det at eg må reise en time for å komme opp på den lokale bana for å få hjelp og det er ikkje alltid sjåføren (dvs far) er villig. så den motoren min har gått gjennom mye prøving og feiling gjennom åra.
              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

              Comment


              • #8
                Det er ikke ofte at det er pluggens feil at det ryker mange av dem.
                MC59 er ingen problem å bruke, og det behøver heller ikke være spesielt kjølig.
                Størsteparten av rc-verden ligger i varmere strøk enn Norge, vær og føre for en medium plugg er omtrent 15-25 grader og relativt tørr luft. Kjøligere og/eller fuktigere så er det varm plugg som er tingen.
                Ryker masse plugger så er antagelig følgende tilfellet:
                - Alt for rik blanding - magre
                - For mager blanding - rike
                - For varm - tuning
                - For mye komp/for høy nitro - lavere nitro eller en ekstra shim.
                - Fremmedlegeme i motoren - ja, ikke bra...
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  var ute å prøvde den nå isted (med mc59) men nå har eg skrudd meg så langt inn i hesterompa at eg trur eg bare skal ta å gå tilbake til fabrikkinstillingene
                  Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                  Comment


                  • #10
                    ofte en god løsning
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by casevac View Post
                      ofte en god løsning
                      å du sku berre ha visst... hehe (det er bare det at fabrikkinstillingene til denna motoren drukner tingen, så eg tek ein litt "snauare" instilling: 3x ut frå helt inne på hsn og 4x ut frå helt inne på lsn)
                      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                      Comment


                      • #12
                        har sett litt etter motorer nå. fann en rb concept junior 9 til 17-hundre på xs. er det noe gode greier eller burde eg velge rb hobby 9 eller killer 9(av de tre) ellers, noen som har tips til andre motorer i den prisklassen (opp til 2300)
                        Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by casevac View Post
                          MC59 er ingen problem å bruke, og det behøver heller ikke være spesielt kjølig. Vær og føre for en medium plugg er omtrent 15-25 grader og relativt tørr luft. Kjøligere og/eller fuktigere så er det varm plugg som er tingen.
                          Rettelser mottas alltid med takk
                          Hvis du går fra medium til hot, er det da teoretisk riktig å rike eller magre blandingen litt?
                          TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
                          HONDA ACCORD

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X