Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva får jeg for Kyosho DST?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva får jeg for Kyosho DST?

Hei =)

Har en kyosho DST som jeg gjerne vil selge og jeg lurte hva jeg kunne få for den? Den har kjørt sirka 5 liter MRF Buggyrace, og er i bra stand. Det følger med en kyosho DBX på kjøpet som delebil Og alt som mangler i DBXen er radio servoer og motaker, karosseri og motor. Resten følger med i deler. Det følger med slitne original dekk, Men følger også med noen terreng dekk fra GRP. Karosseriet er helt fint men underplaten på bilen er litt skrapete, men det har ingenting å si. Det som følger med er en pluggnøkel og noen umbracoer.

Vil så gjerne vite hva jeg kan få for den, Kom med forslag er du snill=)

Pris for ny bil er ca 2700,-
    Halv pris av det er 1350,- siden den er brukt.
    Så har du en delebil. Og GRP dekk.

Så jeg vil si maks 2000,- for alt.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Jeg mener 2000 er alt for mye å håpe på. Det er noe inn i hampen mange DST/DBXer på bruktmarkedet for tiden. Selv har jeg tre stykker(!), rett og slett fordi jeg har fått dem så billig.
      Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik, bilen er en ganske morsom liten sak synes jeg, men antar det er pga noe så banalt som felgene: Hjulene låser seg bare det kommer en liten grusbit inni der pga et helt idiotisk design av eikene i felgene. Men det er såre enkelt å fikse... Menmen.

Men du kan jo prøve deg på Finn.no, der er jo det meste så latterlig priset at ditt tilbud vil ta seg godt ut i mengden
      Espen K Målbakken -69

MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

Comment

Takker for svar!

Du har vel ikke lyst på enda en bil da beam Boom.

Det er ikke PGA Felgene jeg selger den. Du får alt for 1500 kr. xD

Bruker så sinnsylt mye penger på min Savage.

Comment

Sorry dude, jeg er sannsynligvis den på forumet som er best skodd på DST-området så du må nok ned til langt under tusenlappen før jeg snuser på agnet. 500,- for alt så hadde jeg bitt på bare av ren skjær prinsipp, men jeg trenger virkelig ikke flere av dem nå. Driver og rigger opp de tre jeg har slik at jeg kan be billøse venner&kjente på "DST-cup" en dag.
          Espen K Målbakken -69

MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

Comment

Ok da...
            Men jeg har et lite problem på en måte..
            Den høgfartsnåla skiftet jeg O-ring på å trur den 3.7 mm som jeg tok på og den originale er 3.6 mm eller noe sånt.
            Så får jeg nålen nedi men etter en stund når jeg skal tune den så snurrer den øverste delen av høgfarts nålen runt sammen med skruen men skruen går ikke lengre ned lissom..

Hva kan jeg gjøre?
            Kanskje litt dårlig forklart men håper noen forstår det ! =)

Comment

Jeg vet nøyaktig hva du mener, har støtt på samme problem selv.

Og for å ta ting fra bunnen av: Kyosho sine RTR-motorer er, uten unntak skikkelig intens mannskit. Støpeformet møkk. Rein skjær avfall. Nei, verre enn det. Dette er avfallets stygge stemor.
              Det eksisterer ikke verre motorer på markedet - de kan knapt nok kalles motorer, de er "øvingsobjekter for nybegynnere". Det gjør ingenting om du ødelegger dem - for de er allerede ødelagt i det øyeblikket de ble satt sammen på fabrikken. Ok?

Så det beste utgangspunktet for å lykkes med å håndtere en Kyoshomotor er ved å eliminere enhver form for respekt for den.
              Gyv løs på dem og gjør det som må gjøres. Fest den delen som snurrer f.eks. ved å forsøke å lodde den fast, sveise den (om du klarer), eller bank livsskiten ut av den med en slegge til den blir så skjeiv at den ikke lenger klarer spinne rundt sin egen akse. Stapp spiker inn i den. Gjør whatever you will. Bruker du litt sunn fornuft så får du lappet den sammen så den holder en stund til.

Og ha det moro med den! Kjør den så hardt du bare klarer, drit i temperaturen, drit i alt, pøs på som det ikke skulle være noen morgendag. Tune den til den hviner i smerte - den fortjener hvert hundregradersmerke du klarer å forsere. Blir den for varm så vil den daue ut. Men det er ikke slutten .Dynk den bare i en bøtte isvann, start den opp igjen og på pøs på videre.

Skjønner du hvor jeg vil hen? De motorene SUGER så ta det HELT med ro, forsøk deg frem, gjør noen kreative håndgrep for å få ting til å sitte, og kjør videre. Du lærer masse om motorer på denne måten, om ikke annet. Du vil nemlig etter hvert både erfare at LSN-skrua blir løs og skrur seg ut selv (smør LSN inn i locktite likegreit først som sist), du vil få falsk luft gjennom luftlekkasjer rundt forgasser, du vil ryke den fuckings snorstarten ørten ganger, du vil i det hele tatt etter hvert bli kjent med absolutt alt som kan tenkes av problemer med en motor.

Og for guds skyld: IKKE kjøp reservedeler til motoren på Kyosho. Det er nettopp dette de vil ha deg til, det er derfor de lager dritten. Gå på Clas Olsson og finn en skrue eller whatever du måtte trenge og bank det in i motoren til det sitter.
              Espen K Målbakken -69

Comment

Takk for svar..

Må jeg bore hull i den først da for å få spikeren gjennom?

Og finnes det andre motorer som passer til bilen??

Comment

Originally posted by SavageDream View Post
                  Takk for svar..

Må jeg bore hull i den først da for å få spikeren gjennom?

Og finnes det andre motorer som passer til bilen??
                  Hehe - nå må du ikke ta meg *helt* fullstendig bokstavelig da.
                  Kort sagt så passer alle motorer i den størrelsesklassen inn i bilen, men du vil sannsynligvis trenge noen bukker å feste motoren i chassis med. Enkleste er å snakke med den lokale Kyosho-forhandleren, dersom det finnes...?
                  Espen K Målbakken -69

Comment

Det finnes TRW104
                    Det koster 185,-

Comment

Lurer på om GRP Motorene er bra?

Comment

Hva med denne motoren : http://www.rcplanet.com/O_S_18_CV_RX...p/osm11881.htm

Hvordan er det med svinghjul og clutch og sånt da?

Comment

Det er liten vits å kjøpe GRP motorer når disse ikke lages mer. Formene til motorene smeltet når det brant hos GRP. Dei kommer ikke til å lage nye sa dei.

Comment

Ok Ikke GRP da...

Men den med linken jeg sendte er ikke grp.

Er denne bra? Og følger clutch og svinhjul med?

Comment

OS er bra motorer, clutch og svinghjul følger ikke med.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X