Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho DST instilling problem :-?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho DST instilling problem :-?

    Hei !

    Prøvde å få stilt DST-en min idag men får det ikke helt til.
    Den funker fint fra 25% gass og oppover...
    Men når den står på tomgang så begynner å gå på lavere turtall så synker den helt til den slukner. Til og med når jeg har gløderen på pluggen.

    Jeg tror ikke at det er at den får får lite på HSN eller noe sånt.

    Tror det er noe med LSN men jeg har ikke peiling på hvilken vei jeg skal stile eller noe.
    Men det kan vel kanskje være at det er feil glødeplugg også?

    Trenger hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre

    Den lager en sånn bløøøh lyd først og så kommer neeeeeee.

  • #2
    Har du brukt bilen mye? Byttet gløder?
    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
    sigpic

    Comment


    • #3
      bilen er brukt ca 5 liter har ladet gløder også....

      Det er noe med innstillingen..

      Comment


      • #4
        Tipper LSN trenger å skrus litt inn. Forsøk med små skritt av gangen, fem-ti minutter på urskiva sånn ca. Det er definitivt ikke HSL.
        Espen K Målbakken -69

        MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

        Comment


        • #5
          Var ute å kjørte igjen idag.

          Og stile litt uten hell.
          Jeg kan ikke slippe gassen for da slukner den og den funker helt fint på høyt turtall. Det er at den slukner neten med en gang jeg slipper gassen. Det er akkurat som om den tørster etter bensin men tempen er rundt 90 - 100 grader.

          Hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe =)

          Jeg må også ha gass for og starte den.

          Comment


          • #6
            hvordan er kompen på motoren når den har blitt varm?

            er noe som lukter av utslitt setup her selv om den bare har 5l bak seg
            Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
            Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
            losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

            Comment


            • #7
              kan vere at tomgangsskruen er for langt ute. da vil bilen kubba når du bremser, og viss den er HELT på trynet, når du slepp gassen. i det tilfellet må du skru den litt etter litt inn til den begynner å gå skikkelig på tomgang uten at du må gi gass. evt. kan du ta av luftfilteret og se hvor stor åpningen i forgasseren er når gasservoen står i nøytral og bremser.

              håper dette hjalp
              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

              Comment


              • #8
                Ta av luftfilteret og se på tønneåpningen, denne bør være ca 1 mm. Når du har fått den riktig så kan du begynne og stille på LSN, hjelper ingenting og stille hvis tønneåpningen er helt feil!

                Hvis den går for rikt så skrur du innover, skru ikke mer enn 5 minutter av gangen.
                Hvis den går for tynt så skrur du utover.

                Bytt også plugg, pluggen kan se helt fin ut, men den kan være ødelagt.

                Comment


                • #9
                  prøvde å bytte plugg men ingen nytte
                  Får prøve på det som dere har sagt imorgen

                  Comment


                  • #10
                    hvilken skrue skal man stille på for å få tønneåpningen på 1mm? skal tønneåpningen være 1mm på alle motorer?

                    Comment


                    • #11
                      Tror det er LSN

                      Comment


                      • #12
                        Ikke HSN,ikke LSN men TOMGANGSKRUEN(Idle adjustment screw) Se i manualen som fulgte med.
                        Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                        Comment


                        • #13
                          Du må skru på tomgangsskruen, ikke lsn!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tailer321 View Post
                            hvilken skrue skal man stille på for å få tønneåpningen på 1mm? skal tønneåpningen være 1mm på alle motorer?
                            du skrur innover (med klokka) på tomgangsnålen viss åpninga er for lita og omvendt om den er for stor) det er den nålen som sitter på skrått innover mot "tønneåpningen" (der du fester luftfilteret oppå). den ligger oftest under eller over (over, dvs. mot kjøletoppen i dst sitt tilfelle)
                            Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                            Comment


                            • #15
                              Nå er jeg kjempeglad... =)

                              Fikk fikset problemet. Åpningen var nesten helt tett. Så stilte jeg litt på LSN og nå er alt helt fint =)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X