Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny motor til Inferno st US

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny motor til Inferno st US

    Hei!
    Jeg vet det er en del folk som har byttet motor i sine respektive infernoer.
    Min GXR 28 fungerer fremdeles bra, men jeg ser jo ikke bort i fra at det kan endre seg brått en dag, og da er vel kanskje ikke en ny Kyosho motor det som står Øverst på ønskelisten.
    Det jeg lurer på er da:
    Hvilke motorer og deler har folk kjøpt i sine respektive biler for å få dette til å fungere?
    Gjerne en bortigmot komplett handleliste, og hvilke modifiseringer må det gjøres?

  • #2
    Den GXR.28 motoren er vistnok den værste av alle de forferdelige nitromotorene til kyosho.

    Jeg har en LRP Z.28R Truggyspec3 motor med Hobao polert potte og skikkelig Alu clutch med 17 Tenners clutchklokke.


    Mvh Erik Bjørkeland
    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

    Comment


    • #3
      oppgraderinger du bør gjøre er å skifte det orginale møkka-plastdrevet med et titandrev (st-r del) og drivakslingene fra midtdiffen til universalakslinger (st-r deler) gjerne bytt ut olja i diffene også
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment


      • #4
        Hvis du har endel peng du ksal bruke på dette samt litt peiling på tuning av motor/en kompis som kan så er RB motorer helt rått. Har en RB motor i Savagen min og den er knapt styrbar. Vipper opp på både 1. og 2. gir hvis du ikke passer på litt. På 3. gir setter den seg heeeelt ned bak. Verstingmotorene Heter TM (iaffal når jeg kjøpte) og den finnes i TM728 og TM928. Jeg har TM728 og synes den er rå så en TM928 er sikkert helt hysterisk. Prøv å bytte oljen i diffene med epoxy bare for gøy så får du en bakhjulsmaskin...
        1:1 biler - 99mod Lexus SC400
        Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

        Comment


        • #5
          Epoxy jah.... Lykke til. Skal han blande i herder også da tenker du? Angående motor så kan jeg anbefale Novarossi 21-5k, 4-21, Toronero, osv.. DA trenger du startbox og batterier itillegg til dette.
          Potte som funker meget bra med overnevnte motorer er Novarossi 9901, 3004, 3005.

          Comment


          • #6
            Jeg håper ikke at noen tok det med epoxy seriøst
            1:1 biler - 99mod Lexus SC400
            Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X