Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyssett til DST!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyssett til DST!

    Heii ,

    Siden det begynner å bli vinter og det er svart utenfor i 6 tia så lurte jeg på en ting.

    Finnes det er bra lyssett som man fester i karroseriet og som ikke trenger å kobles til i mottakeren? Og som går på et enkelt 9 V batteri?

    Lyser det bra på veien og lignende?
    Last edited by DsT 4 Ever; 6 November 2009, 15:29.

  • #2
    såg på youtube en som hadde tatt noen hvite og røde lysdioder og kobla til slash karosset sitt, som gikk på 9 V batt. vet ikkje korleis det funker (lysstyrke og sånn) men det er hvertfall noe. har litt lyst å gjøre noe sånnt med st'en min og (siden det blir mørkt kl 5-6) hadde vert kult
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

    Comment


    • #3
      Men når jeg sitter og tenker meg om så trenger det ikke å lyse så bra ansett. Man vil jo kunne se bilen bare man har noe lys. Men hadde vært kulere om det ville lyst på veien også da xD

      Men sånn helikopter lys på elefun.. de er vel sterke eller?

      Har også sitt på den samme videoen som du har sett på.

      Men med lys så tenkte jeg litt på: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=9105&i=81&

      Men må man ha en 3 kanals mottaker for og få koblet det til?

      Comment


      • #4
        Pass iaffal på å feste lysene og det godt så ikke det løsner. Har laget 2 deksler med lys kit til min bil og de funker helt fint. Det ene er en Lexus IS-F og der e det montert reflektorer inni lyktene (følger med) og så borret jeg hull og satte dioder inni. Dette lyser godt opp og du ser hvor bilen er.

        Det andre er en Mustang GT-R som jeg har laget delvis om til K.I.T.T bilen fra knight rider (kanontøff bil!) Med det røde lyset i scoopet på panseret.Der laget jeg lysrør utav sugerør som jeg klipte til passelige lengder som passet lyktene og satte dioder i ene enden og en liten limklatt i andre enden for ikke å få en lys flekk på siden på bilen... På panseret satt jeg diode i begge sider for å få jevnt lys i begge endene.

        Alt dette går på et 9v batteri som er festet i selve bilen (HPI Pro-D) med en såkalt mini deans plugg på batteriet og en plugg i hvert av dekslene. Det er en bryter i hvert deksel også. Diodene tar jeg fra sånne lykter som du får på Biltema, det ser mest ut som en stor bunt med dioder og det er liksom erstatning for vanlige pærer. Du bruker en motstand fra lykten (den med minste av de som er der) og paralellkobler masse dioder derfra. Men ikke mer enn 3 dioder om gangen i hver kobling, da klarer ikke batteriet å lyse de skikkelig opp.

        Kan sende bilder på mail hvis du trenger hjelp til hvordan du skal sette opp et sånt system.
        1:1 biler - 99mod Lexus SC400
        Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

        Comment


        • #5
          Har laget lyskit til alle bilene mine selv, i front er det 4 lamper med totalt 48 LED, dette lyser bra opp i mørket, å en ser bra fremfor bilen i tillegg, baklysene har jeg laget med 12 røde LED, alt dette er koblet opp mot 3 kanal på mottakeren, LED pærene trekker VELDIG lite strøm, så jeg skulle mene at det ikke har noe å si på kjøretiden pr. lading
          Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

          Comment


          • #6
            Originally posted by HPI-Racing View Post
            Pass iaffal på å feste lysene og det godt så ikke det løsner. Har laget 2 deksler med lys kit til min bil og de funker helt fint. Det ene er en Lexus IS-F og der e det montert reflektorer inni lyktene (følger med) og så borret jeg hull og satte dioder inni. Dette lyser godt opp og du ser hvor bilen er.

            Det andre er en Mustang GT-R som jeg har laget delvis om til K.I.T.T bilen fra knight rider (kanontøff bil!) Med det røde lyset i scoopet på panseret.Der laget jeg lysrør utav sugerør som jeg klipte til passelige lengder som passet lyktene og satte dioder i ene enden og en liten limklatt i andre enden for ikke å få en lys flekk på siden på bilen... På panseret satt jeg diode i begge sider for å få jevnt lys i begge endene.

            Alt dette går på et 9v batteri som er festet i selve bilen (HPI Pro-D) med en såkalt mini deans plugg på batteriet og en plugg i hvert av dekslene. Det er en bryter i hvert deksel også. Diodene tar jeg fra sånne lykter som du får på Biltema, det ser mest ut som en stor bunt med dioder og det er liksom erstatning for vanlige pærer. Du bruker en motstand fra lykten (den med minste av de som er der) og paralellkobler masse dioder derfra. Men ikke mer enn 3 dioder om gangen i hver kobling, da klarer ikke batteriet å lyse de skikkelig opp.

            Kan sende bilder på mail hvis du trenger hjelp til hvordan du skal sette opp et sånt system.
            Send meg en mail om det, hadde vært veldig fint. Dr_Espen@hotmail.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bajafun View Post
              Har laget lyskit til alle bilene mine selv, i front er det 4 lamper med totalt 48 LED, dette lyser bra opp i mørket, å en ser bra fremfor bilen i tillegg, baklysene har jeg laget med 12 røde LED, alt dette er koblet opp mot 3 kanal på mottakeren, LED pærene trekker VELDIG lite strøm, så jeg skulle mene at det ikke har noe å si på kjøretiden pr. lading
              Det som er problemet her, det er at jeg har en 2 kanals mottaker.
              Finnes det ledninger som man kan ta ut en kanal og sette en kontakt i som man kan sette 2 ting på?
              Hvis du fårstår hva jeg mener her?

              Comment


              • #8
                Hei Espen du kan vel sette på ein y-skjøtekabel på batteri pluggen/Kabelen.
                Er bare komme opp så har eg liggende kabel meiner eg.
                Mvh
                Werner
                Werner Gundersen 1972
                T-rex 600esp T-rex 600 nitro super pro T-rex 150 tamyia scania
                Leverandør av fuel og RC utstyr på Haugalandet .wg@haugnett.no 98234566

                Comment


                • #9
                  Visste ikje at du va her =)

                  Comment


                  • #10
                    Har sendt mail til deg, tanteedgar@hotmail.com
                    1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                    Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X