Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe min første nitro bil! Trenger tips:)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oki Men lurer faktisk på om jeg kansje skal få for en 1:10 istede :P

Er det mye forskjell på 1:10 og 1:8? Hvor mye større er 1:8? går det noe særlig bedre?

Takker igjen for veldig bra oppfølging av tråden

Comment

Ja det er stor forskjell på 1/10 kontra 1/8 i størrelse! Er vel ikke så veldig stort utvalg i 1/10 fueltruggy heller tror jeg.

Comment

gå for 1:8 og kjøp et kjent merke!! du skal mest sansynlig ha deler til denne bilen din de neste årene framover, og da er VELDIG kjekt og ha et merke som du vet du får deler til! det vil nok også bli rimeligere for deg og kjøpe en litt "ordentlig" radiostyrt bil med en gang, for mest sansynlig blir du hekta og da vil de jalla bilene fort bli litt kjedelige og du ønsker deg noe skikkelig!! (prater av erfaring her) materialene er også bedre i en losi kontra en humbug rc. i den rtr 8ight pakken er det så vidt jeg kan se en 2,4ghz radio også.. det er ikke feil!!! mitt eneste råd er at du kjøper noe skikkelig med en gang!! og om du ikke skulle bli like bitt av basillen som mange av de her inne, så er det alltids mulig og få solgt det igjen.. og det vil garantert være lettere og få solgt en losi enn et ukjent merke.. du vil også få mer kr igjen.. men uansett.. Lykke til med valget av bil!!
        MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
        www.Mustit.no

Comment

Er denne noe som duger?

Comment

ikke noe jeg ville gått for.. du ser over hva jeg mener.. Losi,Xray,Mugen,Hotbodies er nok merker du bør se etter..
            www.Mustit.no

Comment

Det finnes flere truggyer som er rimelige og gode nok.
              Thunder tiger ST-1, Hobao hyper ST, Team VTX, D8T, sjekk hva de har hos www.elefun.no, www.micromonsters.no, www.buggyshop.no, www.miniracing.no www.rc-team.no
              Om du ikke er fremmed for utenlandske nettsjapper så finner du alt til en billigere penge hos f.eks. www.carolinas.com www.rc-mushroom.com www.amainhobbies.com.
              Ikke alle som skriver ned verdien, men det er billigere i de fleste tilfeller uansett, spesielt siden $ er billig om dagen...
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

Comment

Utenlandske butikker er faktisk veldig bra som oftest. Har selv kjøpt min HPI Pro-D fra Hong Kong og det tok 2 dager fra jeg bestilte til den var i tollen i Norge... så gikk det et par år før de klarte å få den fra Oslo til vestlandet...

Men uansett, med dagens dollarkurs så ville jeg iaffal vurdert å kjøpe fra så langt vekk som mulig. Mener at en ny Hellfire SS kostet litt over 2500kr (denne er uten motor og el.) og det er nok en hel del billigere enn å kjøpe her i landet. Og som alle de andre her inne sier: kjøp deg en skikkelig bil med en gang og ikke sånn jalladritt!

Min første bil var en Savage 25 (denne var helt ny modell den gangen) og jeg har den enda og den er fremdeles kanongøy å kjøre. Dette er vel mest på grunn av overdimensjonert motor

Dette var en dyr bil (ca 6000,-) og den er skuddsikker og kanongøy å herje med. Har herpet mange billigbiler med den
                1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

Comment

nettbutikker er vel og bra det.. men for en nybegynner er det kanskje ikke så dumt og handle hos en lokal butikk.. greit og kunne komme til butikken og få litt service og veilledning.. er litt lettere og komme og be om råd og tips dersom man har handlet hos sin lokale rc butikk.. kanskje ikke alle som er like behjelpelige om man ommer og sier man kjøpte denne bilen på nett i hong kong og nå trenger litt hjelp med innstillinger..
                  www.Mustit.no

Comment

jeg husker da jeg var nybegynner. Da handlet jeg fra smallsize,ringte inn bestillingen, en Nanda swift 2, alt av deler til den måtte sendes fra smallsize. Til å begynne med var det kun bestilling på telefon og mail.
                    Hva er forskjellen? bortsett fra prisen?
                    Garanti på rc biler, ikke et veldig sterkt kort, som regel er det like billig å kjøpe ny del som å måtte betale porto eller transport når du skal levere tilbake.

jeg har opplevd mer hjelp i carolinas live chat enn det er ved personlig oppmøte hos f.eks smallsize
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

Comment

Originally posted by casevac View Post
                      jeg husker da jeg var nybegynner. Da handlet jeg fra smallsize,ringte inn bestillingen, en Nanda swift 2, alt av deler til den måtte sendes fra smallsize. Til å begynne med var det kun bestilling på telefon og mail.
                      Hva er forskjellen? bortsett fra prisen?
                      Garanti på rc biler, ikke et veldig sterkt kort, som regel er det like billig å kjøpe ny del som å måtte betale porto eller transport når du skal levere tilbake.

jeg har opplevd mer hjelp i carolinas live chat enn det er ved personlig oppmøte hos f.eks smallsize

ja.. men nå har du alltid et motargument da.. gratulerer med hjelp fra carolinas..
                      www.Mustit.no

Comment

Kyosho

Originally posted by Martin1988 View Post
                        Kyosho har noen sære løsninger på bilene sine,, og egentlig utrolig dyre deler,, som naturligvis trengs etterhver,,

Sats på Traxxas/Losi/mugen du ,,
                        Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

sigpicTeam Elefun

Comment

losi har jo kommt med en ny 1/10; Ten T. har vel ikke kommet i butikkene enda, men i følge losi så har den ytelsene til en 1/8 og kroppen til en 1/10
                          (og så kan du tarte den med radioen!!)
                          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

Comment

Den BD truggyen ser veldlig bra ut! Noe som jeg nesten har lyst på selv, Og så billig da!!!!!

Sondre

Comment

BD-Truggyen?
                              Har du noen link? :P

Takk for svar

Comment

Originally posted by Martin1988 View Post
                                BD-Truggyen?
                                Har du noen link? :P

Takk for svar

Her er link.. 3 forskjellige utstyrsvarianter..

Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

sigpicTeam Elefun

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X