Bruker systemet dot4-luft?Detta var artige saker,porno viss du kjører FG Truck og når du parkerer seier det ptsjyyyyyt.Er jo minimalt med vedlikehold på dette ser det ut som også
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Dette så interessant ut. Er dette i salg nå eller var dette bare en teaser fra elcon?
Prinsippet er jo ganske enkelt, uten at jeg skal utnevne meg selv som en besserwizzer. Og når begge spindlene foran får samme lufttrykket så vil jo bremsekraften være symetrisk uten så mye justeringer og kåling.
Men en bremsetype jeg kunne likt i forbindelse med offroad er et lukket bremsesystem. For eksempel via akslinger til forhjulene som går inn i et bremsehus mellom styrebukkene som er forseglet og kulelagret. Kunne vært et artig prosjekt å prøve å lage hjemme bare jeg hadde mer peiling på metallarbeid. Så slipper man masse småstein som setter seg i bremsene.
Kanskje prøve å bygge noe slikt utifra et aludiffhus.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Det må da være langt bedre å bruke hydrauliske bremser?
Da ser man i alle fall om man har en lekkasje eller ei. Det er jo ikke like lett med luft.
Blir vel mer "trøkk" med hydraulikk også kanskje?
Væsker kan ikke komprimeres og all krafta vil da overføres ubetinget rett på kaliperne. Så hydrauliske bremser er nok det som gir mest punch ja.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
[QUOTE=JonV;273221]Det finnes der ute et sted bremseskjold for hydrauliske bremser.
Fortsetter i skravletråden, jeg. Så ikke jeg tar dette helt off-topic.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
det viktigste med bremsene er at de klarer å ta ned bilens hastighet nok før svingen.
om bremsene klarer å LÅSE hjula spiller liten rolle.
med låte hjul har man uansett ingen kontroll på hvilken rettning bilen tar.
låser man hjula har man brukt opp alt veigreoet til å bremse.
styring kan man bare glemme.
Daniel @ du må ta med i beregninga at drivakslene du skal bruke mellom bremsene og forhjula må kunne bevege seg sammen med hjula. både opp og ned og frem og tilbake.
A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
det viktigste med bremsene er at de klarer å ta ned bilens hastighet nok før svingen.
om bremsene klarer å LÅSE hjula spiller liten rolle.
med låte hjul har man uansett ingen kontroll på hvilken rettning bilen tar.
låser man hjula har man brukt opp alt veigreoet til å bremse.
styring kan man bare glemme.
Daniel @ du må ta med i beregninga at drivakslene du skal bruke mellom bremsene og forhjula må kunne bevege seg sammen med hjula. både opp og ned og frem og tilbake.
Så lenge akslingene ikke kommer i så krapp vinkel at de faller ut av drivkoppen så har man en stabil kobling mellom et slikt bremsehus og hjulene.
Er ikke noe jeg har planlagt å lage. Er bare en patent jeg ser for meg i huet.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Comment