Så drastisk var det vel ikke nei. På fghobby og davesmotors så oppgir de G270 med 3.0 hk og G290 med 3,5 hk. Har lest et annet sted at det var henholdsvis 3,5 og 4,5 hk. Husker ikke hvilke side dette var desverre.
Så drastisk var det vel ikke nei. På fghobby og davesmotors så oppgir de G270 med 3.0 hk og G290 med 3,5 hk. Har lest et annet sted at det var henholdsvis 3,5 og 4,5 hk. Husker ikke hvilke side dette var desverre.
Jeg har begge to og må vel si at det er en vesentlig forskjell i bunndraget på disse to.
Merker det godt med paddels dekka....
Den g290 går faktisk overraskende bra uten noen for for porting (med både dominator og vrc pipe)...
Gikk relativt mye bedre enn f.eks en cy gp290 motor.
Ikke stort nei, men blir vel litt ekstra med vrc potte. Kommer nok til å gå for denne uansett. Passe pris og har tro på at den er solid. Går nok bedre enn min CY 29cc uansett, selv om den også er i god stand.
Gå for en zenoah 4 bolt... Da har du en motor som varer en god stund.. Bare husk at skal den brukes på en hpi baja må det være cy clutch hus slik at motoren passer rett på motorfestene..
Gå for en zenoah 4 bolt... Da har du en motor som varer en god stund.. Bare husk at skal den brukes på en hpi baja må det være cy clutch hus slik at motoren passer rett på motorfestene..
Ja, derfor jeg velger G290RC. Er vel 4-bolt den mener jeg...
Slette slette slette. Endå ein gong er idiotiske og barnslige slengbemerkningar sletta her. De får spørja meg fint om eg kan laga ein tråd som omhandlar svindel. Eller så får de oppretta et forum de kan krangla i. www.krangel.net eller noko sånt.
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Gå for en zenoah 4 bolt... Da har du en motor som varer en god stund.. Bare husk at skal den brukes på en hpi baja må det være cy clutch hus slik at motoren passer rett på motorfestene..
Noen som har tips på hvor jeg burde kjøpe dette? Er greit hvis jeg kan få både motor (G290RC) og clutchhus på samme sted.
Noen som har tips på hvor jeg burde kjøpe dette? Er greit hvis jeg kan få både motor (G290RC) og clutchhus på samme sted.
Du trenger strengt tatt ikke cy-clutchhus. Det eneste du trenger å gjøre er å korte inn lengden på den hylsa som sitter mellom chassisplata og motorfestet på undersiden av motoren. Eventuelt skaffe en ny hylse som har rett lengde.
Helt riktig Helmet, men hvis man setter over clutchhuset ifra stock motoren, så slipper man å kødde med det, og det passer med en gang.. Sjansen for at stock motoren skal brukes igjen innom kort tid er vel minimal..
Sant det. Men har du den korte hylsa så slipper du unna med litt mindre skruing. Hehe... Neida, jeg tenke bare jeg skulle nevne det i tilfelle Torsen ikke hadde full kontroll på hva forskjellene på clutchhusene innebar. Stockmotoren min ligger totalt urørt i esken sin ennå, og sånn regner jeg med at den blir liggende inntil bilen eventuelt skal selges. Skrur vell ikke på cy-clutchhus på en Zenoah-motor...? Det er på grensen til skjending... Hehe...
Comment