Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baja 5b problem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baja 5b problem.

    Hei.
    Har en Hpi baja 5b v2 som clutchen just er byttet på.
    Går bra til den blir varm å da virker det som den slurer.
    (Full speed er bare halv speed)
    Har løsnet å sjekket clutch skruer og fjær, å det ser greit ut.
    Elefun trodde det var clutch klokka som var gåen men den ser også bra ut.
    Noen tips eller ideer til hva som er galt???
    Takker for svar!

    Dag
    Hpi Baja 5b ss

  • #2
    Byttet du clutch fjøra samtidig som du byttet clutchen?? Denne bør skiftes samtidig.. Er det slik at når motor er varm, så virker det som om clutchen slurer, men har motoren samme turtall som om den var kald?? Har du sjekket resten av drivverket, slik at det ikke ligger i gear eller diff ?
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      Byttet fjøra også ja. Sånn ca samme turtall varm og kald. Er som om bajaen ikke orker å kjøre og bare slurer å gir lite fart
      Har ikke sjekket diff men gear ser bra ut..

      Dag

      !!
      Originally posted by tomso View Post
      Byttet du clutch fjøra samtidig som du byttet clutchen?? Denne bør skiftes samtidig.. Er det slik at når motor er varm, så virker det som om clutchen slurer, men har motoren samme turtall som om den var kald?? Har du sjekket resten av drivverket, slik at det ikke ligger i gear eller diff ?
      Hpi Baja 5b ss

      Comment


      • #4
        Merklig problem.. Har du en annen clutch du kan prøve da?? og sjekk clutch klokka for sprekker osv..
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • #5
          Kansje dumt innlegg men hva med clutchplata? den som sitter på veiva. er ikke den som slurer da`? den sitter jo bare med konisk løsning... verdt og sjekke hvis alt annet er gjort da


          HPI Baja 5B
          ROOFCHOOPER SANDRAIL
          Dont like me? Fuck off problem solved......

          Comment


          • #6
            Smart tenkt, replica. Då vil jo clutchen bli varmare tidligare enn veivtappen, og dermed utvida seg når den blir varm og mista taket på konusen.
            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

            Comment


            • #7
              Jepp.. Absolutt en mulighet det.. Men teoretiskt skulle bolten som presser clutchplata på veiva stramme seg da veiva går mot-urs. Men uansett værdt å kikke på.


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
              enRoute Berg JXR003
              Losi 5ive - BZM Super 50

              Comment


              • #8
                Har byttet clutch og clutch hus men er ikke noe nærmere en løsning!
                Er det noen andre forslag??
                Så fort motoren blir varm er det ikke noe punch i den lenger.
                Setter jeg beinet forsiktig foran så slurer den bare isteden for å gi en dytt for å komme videre.

                Takker for tips og forslag.
                Hpi Baja 5b ss

                Comment


                • #9
                  Kan ikke være noe helt annet da? Mangel på kompresjon når motoren blir varm (gåen stempelring eller topp-pakning) eller kanskje kanskje tett bensinlokk som lager vakum etter en stund (som også kan slite på membranen i forgasseren over tid som gjør at bensin nekter å gå gjennom men da burde ikke primer klare å suge bensin heller).

                  Evt. enkelt å teste bensinlokk ved å bare løsne det og stramme det igjen for å fjerne vakumet og se om den blir sprek igjen. Toppakning har jeg lest kan testes ved å dryppe litt olje inn i tennpluggåpning og se om det hjelper i opp til et minutts tid.

                  Plugg kan også være sprekt, som gjør at den utvider og kortslutter seg selv over tid.

                  Comment


                  • #10
                    nå har jeg ikke no peiling på de bilene, men har hatt en del med andre motoriserte 2taktere, men hvordan sviver motoren når den begynnr å bli varm?

                    er den like turtalls villig og låter som den skal og sviver son den skall på tomgang samt revver like raskt som den gjør kald?

                    har du hatt opp sylunderen og sett på stempel og sylindervegger?

                    om dette sitter i motoren så er vel varme skjæring det første jeg tenker på, husker mopeden jeg hadde ikke var gla i å bli veldig varm etter den skar seg. men den var da vannkjølt, men det er lett å se på sylynder og stempel om det er saken.

                    Comment


                    • #11
                      Kan jo fort høres ut som utslitt stempelfjær, eller utslitt sylinder..
                      Ville nok ha vurdert å tatt av sylinderen og sjekket litt.
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X