Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Baja 5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Baja 5T

    Hei.
    Har vært og kjøpt meg nytt leketøy i dag
    Men har jo ingen som helst peiling på sånt, så da har jeg så klart 1000 spørsmål

    Zenoah 30,5 ESP ported chrome..er det en grei motor?
    Gasser er jeg ikke sikker på enda

    sitter ei trimpotte på den..Dominator..Bråker noe helt forjævlig
    Var med lyd demping, men lurer på om det hjelper noe i det hele tatt..gjør det ikke det, så må jeg rett og slett bytte potte
    sitter boost bottle kit på den..hva er det?

    Bilen så veldig bra ut..Ren og pen

    Selger hadde justert hjulvinklene i en merkelig vinkel, men det er sikkert ikke vansklig å justere regner jeg med

    Bilen går jo bra, og fikk da rulla rundt skikkelig en 6-7 ganger, så detta var gøy

  • #2
    Er bra motor det. Boost bottle fanger opp noe av det forgasseren får tilbake når man ikke har reed valve (enveisventil) og stabiliserer blandingen så den ikke blir for rik av seg selv. Hvis du mener med "merkelig vinkel" at bakdekk går litt innover og fordekk litt utover, er dette normalt da bilen skal bli mer stabil i høy fart, men det sliter også mer dekk så det er noe du må prøve deg frem på iht. kjørestil. Bajaer kommer ut av butikken med 4 grader toe-in bak, selv skal jeg prøve 1-2 grad på min da det ikke ser så voldsomt ut men likevel har sin effekt.

    Aner ikke om lyddemper på dominatoren hjelper så mye, men det får du nok mange svar på av andre

    Comment


    • #3
      Ok..da er sikkert den boost tingen kjekk å ha
      ja var ganske ekstrem vinkel på forhjul..kjørte på asfalt i dag, å der funka det dårlig..virka som om det ble tungt for styreservo å styre brått til høyre
      men får vel kansje kjøpt en sterkere servo?
      skal uansett justere inn vinkel da det så ut som en veldig effektiv måte og slite dekk på
      Baja`n er vel ikke lagd for og kjøres på asfalt, så i mårra blir det kjøring på grus
      viss jeg finner en plass langt unna folk, for ellers så er jeg redd jeg blir skutt av noen naboer
      fikk med lydemper, men mangla det som skal feste den..hva bruker jeg for og feste den?
      en type slangeklemme, eller er det noe annet?
      har ikke sett så nøye på det, men finner vel på noe

      Comment


      • #4
        Noen som trenger trimpotte??

        Selges til en fornuftig pris

        Comment


        • #5
          De boost flaskene er ikke så mye å samle på. Ser kult ut, men funger veldig dårlig, eller veldig begrenset. Hvis du fikk med bruksanvisningen da du kjøpte bilen, kan du lese om setup av hjulvinkler, og hva som er standard. Den kan også lastes ned ifra hpi sin support side. Motoren du ha fått med er en grei og bra motor, og sammen med dominatoren funker det bra. Hvis du på død og liv vil kjøpe ny potte ville jeg anbefalt deg en VRC pipe. Ikke pro pipa, men vanlig VRC pipe, og lyd dempet selvfølgelig. Du kan også velge VRC BIg Bore versjonen som vil gi deg bedre bunndrag, men du mister litt effekt i topp turtallet. Denne pipa bråker også mindre enn VRC pipa.


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
          enRoute Berg JXR003
          Losi 5ive - BZM Super 50

          Comment


          • #6
            Skal definitivt ha meg en slik selv hvertfall til min 5sc, etter litt mailing frem og tilbake til Steve fra DDM og siden jeg foretrekker piper som går ut bak.



            Blir awesome! De fikk dem inn igjen om 3-4 uker.

            Comment


            • #7
              Sikkert grei den, men effektmessig så er VRC pipa bedre. Usikker på om det er no lyd demping på den CPI pipa. Men når du får den så får du gi oss en lite review på den


              Sent from my iPad using Tapatalk HD
              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
              enRoute Berg JXR003
              Losi 5ive - BZM Super 50

              Comment


              • #8
                Hvordan er denne pipa, har du erfaring med den?

                Comment


                • #9
                  Har ikke no særlig erfaring med den, men har hørt den bråker mye.. Kan ikke si at jeg har hørt noe negativt om den bortsett ifra støyen, da den er en udempa pipe. Fordelen er jo at den er rustfri da.


                  Sent from my iPad using Tapatalk HD
                  Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                  Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                  enRoute Berg JXR003
                  Losi 5ive - BZM Super 50

                  Comment


                  • #10
                    Fikk endelig ræva i gir og fikk bytta potte i dag..så nå vart det en god del bedre for øra
                    Bytta ut trimpotta med orginale hpi potta..den svarte boksen..Merka faktisk ikke så stor forskjell på bilen, for uten om lyden

                    Var i hvertfall sinnsykt morro å få kjørt en tur att, å i morgen blir det mere

                    tror potta jeg bytta ut skal være ei dominator potte, men står ikke noe på den..slenger ut et bilde av den

                    Fikk tak i Traxxas slash 4X4 til junior åsså..var faktisk en morro bil det også

                    Click image for larger version

Name:	25072012835.jpg
Views:	1
Size:	53.5 KB
ID:	778004Click image for larger version

Name:	25072012836.jpg
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	778005Click image for larger version

Name:	25072012837.jpg
Views:	1
Size:	34.7 KB
ID:	778006Click image for larger version

Name:	25072012838.jpg
Views:	1
Size:	33.8 KB
ID:	778007

                    Comment


                    • #11
                      Så veldig ut som en DDM Dominator ja. Men det finnes flere
                      som lager kopier av dem så det kan hende det er en sånn.

                      En noe "modifisert" Slash du har der da Vanvittig morsomme biler!

                      Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
                      HPI Baja 5T

                      Comment


                      • #12
                        Ja synes det var rart det ikke sto noe på den..men bråker da bra nok
                        Må nok justere bilen min etter at jeg bytta potte..hørtes ikke helt reint ut på full gass

                        Slashen var en skikkelig morro bil..anbefales viss noen skal ha seg en billig bil

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X