Er ikke helt kjent med offroad bilene,men drivlinjen er stortsett lik på onroad også..
Kan det være at drevene dine er for tett inntil hverandre,så de går å kniper,det kan bli varme gang av at drev akslingen presses mot lagret. Prøv å skjekk at drevene går lett når du snurrer rundt hjula eller de drevene det gjelder..
sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Har du lager i hver ende av den akslen du? Hvis det,så må vel de to delen som lagrene sitter i passe overforandre så ikke akslen bryter i lagrene.. det er det jeg kan komme på som kan være årsaken i farta..
Vi får håpe noen av kara her inne med mer kjenskap til dette problemet kan komme på banen å hjelpe deg
sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
At piniondrevet pleier å smelta er vel ikkje så heilt vanligt, men sia det står direkte på clutchakslingen så kan det jo ha noko med dette å gjera. Slurar du masse, at clutchen vert veldig varm? Du kunne jo prøvd med ståldrev der istadenfor.
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Åååå, så det er gearplata som er problemet ja, eg misforsto visst første innlegget her. Men mitt forriga spørsmål er ikkje besvart, slurar du masse med clutchen eller gjer masse støtvis gass (blip blip blip)? Ser ut som løysninga her blir enten ventilert clutchklokke eller gearplate i aluminium.
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Det skal noko til for at lagra går ad dundas, dei vert jo ikkje varmare enn det dei har vore til no. Heller tvert imot, aluminium transporterer jo varmen bedre vekk enn det plasten gjer.
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Har noen kompiser som hadde FG og sleit med dette hele tiden, gikk 2-3 drev hver gang de kjørte. Tror de fant ut til slutt at motoren flytta seg under kjøring slik at avstand til drevene blei forandra. Er visst et velkjent FG problem.
Comment