Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starttrøbbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starttrøbbel

    Hei!
    Etter å ha kjørt noen runder med baja på en grusbane stoppet den og ville ikke starte igjen. Når jeg drar i startsnora kan jeg høre en metallisk lyd som klinger helt ut i potta. Lyden kommer hver gang magnetet møter coil, det ville vanligvis vært en lyd som kan beskrives som boff når svinghjulmagnet møter coil.
    Nå starter ikke bilen.

    Er det noen som har vært borti noe lignende?
    Kan jo være greit å spørre i fprumet før jeg demonterer bilens motor.

    På forhånd takk for svar

  • #2
    Da bør du plukke opp motoren, og sjekke om tennings spolen sitter der den skal og ikke har løsnet. Evt om svinghjulet er helt og at det ikke har satt seg noen småsteiner eller noe sånt der. Er alt ok der, er det fare for at du må ta fra hverandre hele motoren.
    Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


    Comment


    • #3
      ser at stempelringen sitter fast i stempelet på den siden som vender mot eksospotte.Den ringen skal vel være litt bevegelig? Stempelet ser ut til å ha en brunaktig flekk, kan tyde på for høy varme. Har heller ingen gnist/tenning, og det klunker da jeg drar i i startsnora. Svinghjul og coil har riktig avstand.

      Comment


      • #4
        Stempelringen skal ikke sitte fast nei. Den skal bevege seg fritt i sporet sitt. Høres ut som du har hatt et havari.
        Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


        Comment


        • #5
          Ja, får vel kjøpe stempelkit. Sylinderen må jeg sjekke. Det er en Zenoah 4-bolt promod 30,5cc. Så jeg kjøper ikke ny med det første. Den er lite kjørt.

          Comment


          • #6
            Pussig at du ikke fikk tenning hvis svinghjul og coil er riktig, har ikke med resten av havariet å gjøre hvis du enda oppnår samme pullstart hastighet som før. Men du drar forståelig kanskje litt mer forsiktig nå.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Corvinus View Post
              Pussig at du ikke fikk tenning hvis svinghjul og coil er riktig.
              Får ikke tenning på motoren om stempelringen sitter fast. Men pluggen burde i det minste gnistre.
              Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


              Comment


              • #8
                Ja mente selvfølgelig gnistre, blanda litt. Må jo ha kompresjon for å tenne.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X