Hei. Har en bil som noen ganger bøper litt så ruser den seg opp noen ganger også stopper den av seg selv Og etter at den har stoppet er det vanskelig eller så vil den ikke starte , men hvis den får stå en stund så vil den starte igjen. Noen ganger når jeg stopper den så vil den heller ikke starte. Har hatt opp forgasseren og blåst den ren med trykkluft og luftfilteret har vært ødelagt men det har jeg tettet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Problemer :(
Collapse
X
-
Yamayama som begynner å svikte?
Sjekket at det ikke ligger sand på membranen i forgasser og at det kommer nok luft inn i tanken under kjøring? (hull på bensinlokk ikke er tett av skitt). Ellers kan du også sjekke veivhuset om svinghjulet enda er intakt, og at coil ikke er sandblåst. Og kanskje aller først at pluggen er OK. Hvis luftfilteret har vært ødelagt og dritt/sand har kommet inn i sylinder kan det også være totalhavari.
Ting som gjerne er utsatt hvis du kjører mye i sand og grus. Gjelder å ha en del beskyttelse på.
-
Skal ikkje ha noko å sei med røyret på eksospotta om den går eller ikkje, men det første eg tenkte når eg las første innlegget er som Corvinus skreiv: ingen lufting i tanken, evt tett lufting. Det oppstår då vakuum i tanken og forgassaren klarar ikkje å suga opp bensin. Neste gong dette oppstår igjen og bilen ikkje startar på normalt vis, åpne tanklokket og trekk i startsnora og sjå om det hjelper.Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
Var ute å kjørte litt i dag men den stopper og vil ikke starte nå også Første gangen jeg kjørte stoppet den etter fem minutter og ville ikke starte. Andre gangen var den tungstartet og stoppet etter to minutter og ville ikke starte. YALLAYAMA. Har prøvd det dere sier men får den ikke til men skal prøve å skru ned L nåla litt da den høres litt rik ut.Last edited by mafter00; 10 August 2012, 17:43.Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.
Comment
-
Originally posted by mafter00luftfilteret har vært ødelagt men det har jeg tettet
Om ikke annet kan du bruke det som en gylden mulighet til å skru frahverandre hele motoren og ta en kikk på sylindervegg og stempel m/ring. Har du ikke gjort det før så er det forferdelig mye artig å lære på veien.
Comment
-
Nå er jeg på ingen måte ekspert, men for min del virker det som en varme skjæring iåmed den må bli kald før den starter igjen å dør når. Denblir varm. Ville å skrudd av sylynderen å studert vegger å stempel, og om du ikke veit hvordan man der om den er varmeskjært så ta ett bvilde å legg t, sikkert lassevis med folk som kan se det her inne
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment