Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten/tollvesenet=IDIOTER

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Posten/tollvesenet=IDIOTER

Ja, Må bare få ut litt damp her..... Jeg bestilte deler fra TGN til min Losi 5ive som jeg skulle hente idag. Jeg ringer posten for å klarlegge hva jeg må ut med. Kr. 328.- sier damen på posten. Da kjenner jeg det begynner å koke i toppen.... Innholdsverdien på delene var på 73 USD og frakt på 31USD. Hvordan i svarte får noe det til å bli 25% i moms da???? Man momser jo heller ikke av frakten! 73 USD er ca. 440 Kr. å da skal jo momsen bli 25% av det (ca. 110Kr...) Jeg spurte spesifikt om det var noe toll gebyr inne i bildet men det var det ikke. Hun sier det er blitt momset av 138 USD!?? Hvordan i huleste er det mulig??

når vediren e over 200 må du betale moms på frakta og.. i tillegg tar posten et gebyr på en go hundrings for å jere jobben...
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

hørtes drøyt ut ja

Comment

Er nok dessverre riktig det serru... :-(

Comment

stemme nok,104$ blir 618 kr,det blir 154 i moms+125 til posten,kjem på 279.dei siste kronene veit eg ikkje kor dei tar frå..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Da sender du inn klage og legger ved kvitteringen/faktura og kopi av adresselappen på eska der beløpet står, så ordner det seg og kopi av adresselappen på eska. Kan det være at delene kostet 72,90 og frakta 31,90 slik at det skulle vært beregnet av 103,80 og at de har trykt feil og heller trykt 138 når de beregnet?? Du skal betale ca 270,- i moms og tollbehandlingsgebyr hvis dette er sendt med vanlig air mail. Hvis det er sendt med ems så betaler man ikke gebyret.
            Espen Jensen
            -----------------------------------------------------
            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

Næææ Jeg gir F i det Bare skikkelig irriterende...

Comment

Det er riktig det som blir sagt at man må momse av frakten når man passerer 200 Kr. Men hvis du bestiller det med express frakt så blir det sendt som ems varer, og "ferdig fortollet" slik at man slipper å betale de sure 100-200 kronene posten skal ha i gebyr for å fortollet det for deg. Og da blir det ikke så mye dyrere å sende det med express heller. Det er liksom et lite regnestykke bare om det er lønnsomt eller ikke. I tilegg så kommer pakken mye fortere

Sent from my iPhone using Tapatalk
                Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                enRoute Berg JXR003
                Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

What ever... Fortsatt helt latterlig

Comment

Originally posted by tomso View Post
                    Det er riktig det som blir sagt at man må momse av frakten når man passerer 200 Kr. Men hvis du bestiller det med express frakt så blir det sendt som ems varer, og "ferdig fortollet" slik at man slipper å betale de sure 100-200 kronene posten skal ha i gebyr for å fortollet det for deg. Og da blir det ikke så mye dyrere å sende det med express heller. Det er liksom et lite regnestykke bare om det er lønnsomt eller ikke. I tilegg så kommer pakken mye fortere

Erikke sikkert pakken kommer fortere fordi dufår d påems varer, har hatt snail mail som har kommet frem fortere enn "express" mail. Men noe med frakt/moms/toll hjelper detpå. Uansett JEG HATER NORSKE STAT uansett når det gjelder import. Bare piss og fanteri

HPI Baja 5B
                    ROOFCHOOPER SANDRAIL
                    Dont like me? Fuck off problem solved......

Comment

Ja det er litt opp og ned med den frakten der... men ofte så er det norske tull vesnet som bruker tid på å sjekke at det ikke er no skummelt i pakka di
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

Jeg synes det er kult å kjøpe ting på ebay og selgeren bare skriver tull på seddelen og en dollar eller to i verdi. Det gir jo han en lang tung ting i.
                        Mye gitardeler jeg har kjøpt fra statene og ikke betalt en dritt i forenklet tollgebyr eller moms.
                        sigpic
                        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

Originally posted by tomso View Post

Hmm, der sa du noe... Takk for tipset!
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

En annen viktig ting å tenke på, er at tollvesenet bruker sine egne valutakurser.
                            Det er altså ikke verdien av dine varer i kjøps øyeblikket som betyr noe.
                            De skifter sine kurser ca 1 gang i uken.

Omregningskurser - Tollvesenet

Det er denne du betaler mva ut i fra. Og så varierer tollens forenklede fortollingsgebyr noe. Det laveste er på 125,- Men har opplevd at det har vært høyere også.

-Thelle-
                            Tamiya entusiast!
                            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

Comment

Ser at i dag så ligger dollaren på 5,81 hos Tollvesenet, mot DNBs 5,83, overføring (som vi snakker om)
                              Er ganske likt der da, men ja, på ordre som ligger på grensen for tolling eller ikke så betyr jo dette noe helt klart.

Bruker man tollvesenets sin kalkulator, så vil du vil jo aldri klare å "treffe" riktig kurs med tanke på det blir beregnet når varen ankommer.. Er kursen stabil treffer man jo selvfølgelig "mer"

Er noe forbanna tull all fortolling og til dels momsing på varer fra utlandet, vi kan vel ha en momsing til en moderat grad men fortolling av varer har jeg aldri sett grunnen med.

Men de må jo få inn penger til sine egne stillinger, det er så enkelt etter min mening..
                              Hvor mange var det vi har i stat og kommune igjen? Ca riktig svar her?, Tallene her:
                              Staten: 253723
                              Fylkeskommunene: 42754
                              Kommunene: 415090

Fra 2009, men jeg tror neppe at tallene er mindre, jeg fant ikke noe tall på de i privat sektor, men man ser jo at det er MANGE etter min mening i ikke-produktive stillinger i dette landet...

Og med det, sier jeg god natt...
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X