Jeg har aldri hatt noen form for tull med mine 813 gassere.
Ikke jeg heller. Jeg får mer bunndrag, men 990 gir litt mer på topp har jeg merket. Jeg har kjørt begge gasserne og har en 30,5 raceport 4-bolt.
Mye motor for pengene forresten så den motoren kan anbefales.
sigpic If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Tenkte jeg skulle oppgradere motor på 4x4. Tips? Tenkte på race portet 30,5cc kit 4 bolt men da må jeg vel bytte gasser å?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Hmmmm..........
Du skriver "4-bolt" up-grade kit.......da tar jeg d for gitt at du har en 4-boltet motor fra før...?? Og skulle du nå ha det så skal du jo også ha en WT-990, da denne er orginal på alle 4-bolt motorer.......og det er den som skal brukes til en Race Ported 30,5cc..
Nutcase / Dan.........en WT-771 er en WT-668 uten spjeld, så helt riktig Dan......WT-771 er egentlig en forgasser til båt, så helt riktig Nutcase..... (men passer faktisk ennå bedre til bil..... )
Da kan du jo ikke bruke et 4-bolt kit......viktig at du nevner hva du faktisk har, ellers er det kul i hel... å gi råd.....men fremdeles er det en WT-990 du skal bruke, og dette er IKKE noe du kjøper brukt, en forgasser har stort sett en gjennomsnittlig levetid på ca 4-6mnd, alt ettersom hvor mange liter som går igjennom samt hvor du kjører.....
Da kan du jo ikke bruke et 4-bolt kit......viktig at du nevner hva du faktisk har, ellers er det kul i hel... å gi råd.....men fremdeles er det en WT-990 du skal bruke, og dette er IKKE noe du kjøper brukt, en forgasser har stort sett en gjennomsnittlig levetid på ca 4-6mnd, alt ettersom hvor mange liter som går igjennom samt hvor du kjører.....
Du Claus !!
Mine 990 gassere varer da alltid lengre enn 4-6 måneder altså!!
Men nå driver jeg minimalt i grustak, og muligens det har noe å si?
Så når du kjøper en brukt fg som er 2-3-4 år gammel er det bare å kaste gasseren å kjøpe ny? Bare tull å fanteri! En gasser er ikke forbruks vare. Men å overhale en gasser er en annen ting som bør gjøres men ikke etter 6mnd
Comment