Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stempel brekke hvis ikke kjørt inn bensinbil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stempel brekke hvis ikke kjørt inn bensinbil?

    Heisann!

    Har et lite spørsmål. Kan et stempel brekke i flere deler hvis man ikke har kjørt inn bensinbilen?
    Jeg mener at det er glemt innkjøring har ingenting med at stempelet til en kompis brakk i flere deler.

    Hva tror dere? Synes dette var underlig og kan ikke skjønne at stempel kan brekke i flere deler pga ikke kjørt inn motor. Har jeg rett her?
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Antar du mener nitrobil. At råde/stempel knekker har ingenting med innkjøring å gjøre, det har mest å gjøre med hvis dritt/sand kommer inn i motoren eller at det var løse objekter allerede i motoren, clips som har løsnet osv. Råde kan derimot knekke av for stor belastning og iblant av "normal" slitasje, men har ingenting med glemt innkjøring å gjøre. Glemt innkjøring gjør bare at kompresjon ikke er optimal og at den kan gå uregelmessig, ustabil, dårlig ytelse osv. Riktig innkjøring gjør det også enklere å finne en stabil tuning etterpå når stempel/sylinder har blitt mønstret og nådd grei kompresjon.

    Comment


    • #3
      Må si meg enig med Corvinum her.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X