Originally posted by hugin_q3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Losi 5t
Collapse
X
-
Originally posted by Corvinus View PostSitter nok en stock CY 2bolt i de, bare husk at tilbudet til ca 9400,- er uten radio og mottaker. Holdbarheten er way beyond stock HPI biler. Men motor får denne tunge bilen til å gå som ei gammel bikkje etter min mening, og er første oppgradering sammen med potte. Men oppgraderer du de 2, har du en ekstremt holdbar og god 1:5 bil. Mens HPI biler krever flere oppgradering for å komme i nærhet av samme holdbarhet.
At Losi'en ikke trenger noen oppgraderinger untatt motor og potte er bare tullprat. Den trenger minst like mye oppgraderinger som Baja for å bli holdbar!. Blandt annet dobbel styre servo mount, Alu diff mount, TC sin chassie plate ny GB servo, skikkelige dekk, Alu chassie avstivere, mm.......
Her vet du absolutt ikke hva du har svart på.Last edited by nutcase; 11 January 2013, 20:22.
Comment
-
Så du selv trenger bl.a. sterkere chassis for å oppnå nutcase holdbarhet... Who cares, jeg nevnte ingenting om nutcase sine krav til holdbarhet.Originally posted by nutcase View PostAt Losi'en ikke trenger noen oppgraderinger untatt motor og potte er bare tullprat. Den trenger minst like mye oppgraderinger som Baja for å bli holdbar!. Blandt annet dobbel styre servo mount, Alu diff mount, TC sin chassie plate ny GB servo, skikkelige dekk, Alu chassie avstivere, mm.......
Her vet du absolutt ikke hva du har svart på.
Prøv å les hva du faktisk varer på før du angriper helt meningsløst avgårde. Du kan oppgradere bilen din til du er grønn. Poenget var at det allerede er en veldig holdbar bil til å begynne med, og at det evt. ikke når opp til nutcase forventninger er helt urelevant for det jeg skrev. Jeg sammenlignet med stock HPI Baja biler. Jeg tviler på at du vil påstå at din 5SC i stock form var like holdbar som 5ive-T ut av esken, da får vi heller si at jeg ikke er enig og du kan mene nøyaktig hva du vil.
@OP: Jeg tror fremdeles du vil få mye glede ut av denne bilen uten behov for særlige oppgraderinger umiddelbart. Doble styreservoer er et godt valg å oppgradere tidlig som gir både økt ytelse og styrke.Last edited by Corvinus; 11 January 2013, 21:51.
Comment
-
Hallo, er du fornøyd med losien da? I forhold til baja .Du har vel prøvd de fleste ls bilerOriginally posted by nutcase View PostAt Losi'en ikke trenger noen oppgraderinger untatt motor og potte er bare tullprat. Den trenger minst like mye oppgraderinger som Baja for å bli holdbar!. Blandt annet dobbel styre servo mount, Alu diff mount, TC sin chassie plate ny GB servo, skikkelige dekk, Alu chassie avstivere, mm.......
Her vet du absolutt ikke hva du har svart på.
Får liksom ikke bestemt meg..
Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....
Comment
-
Jeg har skrevet hva jeg vil, ingenting å drite seg ut på. Jeg har og kjørt begge biler i over 2 måneder, samt vært på raceway i california og observert andre kjøre de i løp. Du som driter deg i å anta for mye og ikke lese ting du svarer på.Originally posted by nutcase View PostJaja... Jeg har testet begge biler og jeg VET at Losi'en ikke er mer holdbar enn Baja, så her må du gjerne skrive akkurat hva du vil
Du som driter deg ut
Comment
-
Det blir å sette opp Pros og Cons vil jeg antaOriginally posted by påsan 70 mod. View Post(...) Får liksom ikke bestemt meg..
Jeg Googlet en del og leste forum opp og ned før jeg bestemte meg.
Valget ble da enkelt for meg og jeg skaffet men en 5-T, men det er ikke sikkert du har de samme meninger om hva du vil ha som det jeg hadde.
Begge bilene er vel bra vil jeg tro, men jeg kan kun snakke om 5-T ettersom det er den jeg har.
5-T har ihvertfall mange tilhengere og mange som lager oppgraderingsdeler og modifiseringer etc.
(Se mine linker lengre opp) Og jeg er i alle fall fornøyd med min
5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9eKyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd
Comment
-
For all del, bruk opp penger på unødvendige deler før du vet om du trenger de, det er opp til OP å ta det rådet. Det eneste uenigheten mellom meg og nutcase er stock holdbarheten mellom baja og 5ive-t, har ikke skrevet at ingen skal høre på han.Originally posted by dofaa View PostJa her kommer du til kort, nutcase. For du har vel bare kjørt LS i en måneds tid, og helst bare stått og sett på. Hehehe. Ånei du, nutcase er en av veteranene og har KJØRT det meste. Så tips fra han er vel unt og ta med seg.
Over til deg. Enkelte kan holde på med noe i 10 år og fremdeles ikke forklare hvordan det fungerer mens noen lærer kjapt, så poenget ditt er nullstilt. Med det sagt mener jeg ikke nødvendigvis at nutcase havner i den kategorien, jeg er bare uenig med ham.
Selv om du vil støtte folk i postene dine er det fint lite vits i å tråkke på andre samtidig, ha litt respekt for folk og vær litt åpen.
Comment
-
Tror jeg bare vil si at begge biler har bruk for oppgraderinger..selv om en kan ha mye glede av bilen stock (not
). Hverken Losi eller HPI er dårlige biler, men begge får behov for oppgraderte deler etterhvert. Har begge bilene selv. Men hvor mye man ønsker å legge opp i oppgraderinger blir vel opp til hver enkelt person.. Har man en kjørestil som er litt over gjennom gjennomsnittet, eller at det sitter en sterkere motor i bilen er ting nødt til å byttes ut.. det sier seg selv det..
Uansett.. Skal man ha det litt morsomt med en Losi så er første pri å få bytta ut potta til en greit tune pipe.. så tar man det derifra.. Samme gjelder Bajan...
Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
enRoute Berg JXR003
Losi 5ive - BZM Super 50
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment