Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pro mod 30.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pro mod 30.5

    Hei!

    Er det noen som kan hjelpe meg da motor blir varm så flyr turtallet opp og ned. Har justert forgasser etter grunninnst.samt reint filter.

  • #2
    Hva slags bensin kjører du på?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Hei!
      Jeg bruker 95 blyfri med 4% olje.
      Det virker nesten som den drar falsk luft!

      Anders

      Comment


      • #4
        kjøp startgass. Fyr opp bilen og sprøyt inn rundt forgasser etc. Da merker du fort om det er noe muffins.
        Ellers kan jeg anbefale å øke oktan. Du får mer kjøling og bedre gange på motor.
        Statoil er videns kjent for å levere orntli møkkabensin. (Mye etanol)
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Hvis det er pro mod motor, så skal han vel bruke 4,5-5% olje?
          LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

          Comment


          • #6
            Hei!
            Takker for alle råd å tips.
            Ja det er en 30.5 pro mod fra tidligere rc-racing.
            Skal prøve annen oktan og litt mer olje. Har kjørt på ca 4%
            Har også fått tips ang.sylinderpakn. dersom den har gått vil den dra falsk luft?

            Anders

            Comment


            • #7
              Ja, og ikkjeminst mista kompresjon, nok til at du ikkje klarer å starta motoren. Men det har jo ikkje du problem med forstår eg. Uansett, pakningar skal vera heile og tette
              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

              Comment


              • #8
                Hei!
                Har vært ute å testet bilen igjen med fersk 98 og 4,5% olje dette gikk fint i 10 min da stoppet bilen.
                Da jeg prøvde å dra i snora,var den låst.Trodde det værste. Dro hjem hjem tok ut motor,fikk da se at det var dype riper i svinghjul. Kan det ha vært årsaken til at bilen stoppet!(håper det) Kan ikke se riper i sylinder.
                På denne motor har jeg ett lettet svinghjul(kjøleribber kun en side) kan det ha vært en årsak at bilen får en ujevn gange/turtall?
                Er det noen som vet om cy svinghjul passer på zenoha da jeg har ett sånt liggende.

                Takk på forhånd
                Anders

                Comment


                • #9
                  Bilen kan ha stoppet hvis en stein satt seg nok fast mellom hus og svinghjul (går ut ifra riper du nevner), det ville også forklart at du ikke kunne dra den igang igjen (kjøp/lag deg mesh/filter for å holde stein ute). Hvis du ikke har tatt av svinghjuldet enda, kan det være grunn til at du ikke ser blokkeringen, plukk det av og inspiser baksiden. Et dårlig svinghjul gir ikke symptomer først når motor blir varm, så motoren stopper ikke alene pga det først etter 10 min. Det er heller ikke et dårlig svinghjul med mindre det er ubalansert (avknekte tenner), og vil da enten gi umiddelbar problematikk i start av motor, eller lage vibrasjoner som ikke er bra for lagrene. Standard CY hjul burde passe fint, har mer momentum og stabilitet siden det er tyngre men vil derfor også gi litt lengre reaksjon mellom lavt og høyt turtall.

                  Sylinder utvider seg litt når motoren oppnår varme og gir sterkest tegn på dårlig komp enn kald motor. Ville tatt semi-service på den med nye pakninger på forgasser og sylinder og sjekk av stempel m/ringer og rens av forgasser. En godt brukt motor vil sette pris på det. En kjapp ting som kan gjøres først er å se om pluggen har sprekk i porselenet som kan få gnisten til å jorde seg i blokka før den når frem, spesielt ved varme som utvider sprekken.

                  Lykke til.

                  Comment


                  • #10
                    Hei! Jeg tror motor/forgasser trenger en grundig service,samt nye lager da ting virker noe slitt. Svinghjul kan beveges litt inn og ut så det lover vel ikke bra. Samt nytt svinghjul.
                    Takker for alle råd

                    Anders

                    Comment


                    • #11
                      Du må ikke bli nervøs over att veiva beveger seg inn/ut litt spill er helt normalt, MEN du skal ikke kunne løfte svinghjulet/clutchen opp/ned er de slærk der trenger du nye lager og sealere! Lykke til


                      HPI Baja 5B
                      ROOFCHOOPER SANDRAIL
                      Dont like me? Fuck off problem solved......

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X