RB improvements Inc. designs and manufactures a number of the most superior nitrous upgrade within the faraway manage enterprise. We offer a variety of 1/5 scale crawler supercharger RC parts & Nitrous Oxide Engine Kits for sale.
In this video, we test our 1/5th Scale Supercharger with our inertia dyno to see the percent difference in horsepower that the Supercharger has to offer.Buy ...
Når man ser hvor mye* (* = lite i forhold til oppgraderings-kit?) HK man klarer å ta ut av en stock motor (0.99HK) med denne kompressoren så kan man jo lett matche dette med et oppgraderings-kit som man vet garantert funker. Hvis det er dette du har?
Så hvis man kun skal få ut noe mer juice av en stock motor ville jeg i grunnen sett på de effekt-kitene + exos som er til salgs istedenfor å montere dette først. Er mer riktig vei å starte etter min mening. Men det ser jo rått ut da
Og: Det finnes så mye bra motorer du kan kjøpe istedenfor dette kitet og få en mye bedre opplevelse i det hele.
Bare det å sette inn en 8.5HK fra stock vil garantert være en annen verden og mer fornuftig enn dette kompressor-kitet.
Hehe, jeg hadde ingen planer om å kjøpe det, bare synes at det virket litt kult med supercharger i rc-bil. Hva om man setter inn en 8.5hk motor som du sier (eller en enda sprekere), få på rett trim-potte og så installere supercharger? Kunne jo blitt ei grei effektøkning med det kittet da.
Men uansett, dere må jo være enig i at det ser ganske kult ut.
Uavhengig av om det finnes andre, bedre/enklere måter å få til effektøkning, så er jo det der kjempetøft!
Nesten så jeg har lyst på stor bil, bare pga den der
All effektøkning på disse motorene er avhengig av bra sonisk tilbaketrykk fra potte siden det ikke finnes ventil og inntak og utblåsning er åpne samtidig. En god potte må passe den mekaniske timingen til motoren slik at bølgen treffer best mulig hver syklus og på den rpm bredden man ønsker høyest effekt.
RB mener (etter å ha snakket med dem for lenge siden) at økt kompresjon i blanding vil holdes på plass ved hjelp av det økte soniske trykket som økt forbrenning i konsekvens forårsaker, uavhengig av potte og at eneste ekstra krav til potte er at den tåler den økte effekten. Nøkkelen til at det (hvertfall angivelig) funker er at den mekaniske timingen og forholdet mellom potte og motor forblir statisk slik at bølgene treffer der de skal, det blir kun hardere samarbeid mellom dem.
Det hadde kanskje vært gøy å sjekke ut på onroad for speed runs, men føler det fort kan bli tuklete på offroad med sand og steiner alle veier og økt vedlikehold og mekanisk som kan gå i stykker.
All effektøkning på disse motorene er avhengig av bra sonisk tilbaketrykk fra potte siden det ikke finnes ventil og inntak og utblåsning er åpne samtidig. En god potte må passe den mekaniske timingen til motoren slik at bølgen treffer best mulig hver syklus og på den rpm bredden man ønsker høyest effekt.
RB mener (etter å ha snakket med dem for lenge siden) at økt kompresjon i blanding vil holdes på plass ved hjelp av det økte soniske trykket som økt forbrenning i konsekvens forårsaker, uavhengig av potte og at eneste ekstra krav til potte er at den tåler den økte effekten. Nøkkelen til at det (hvertfall angivelig) funker er at den mekaniske timingen og forholdet mellom potte og motor forblir statisk slik at bølgene treffer der de skal, det blir kun hardere samarbeid mellom dem.
Hææ?
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Hehe. Ka e det? Det e' vri!
Blås den oppblåste sprengskiten ut i ei god pipe så blir det kanskje liv att!
Hovedargumentet mot slike kompressor dippedutter er vanligvis at motorene ikke har noen effektiv måte å holde på det, så jeg har tidligere studert det litt i detalj og følte på tidspunktet at det kanskje var greit tillegg til video, men er bare å ignorere. Tut og kjør, artig å prøve nye ting
Comment