Forresten, er det noen av dere som skal kjøre på LMBK i dag eller i morgen, slik at jeg kan se en slik bil i "levende live"??
Eller finnes det en bil inne på RC-Land man kan se på?
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Forresten, er det noen av dere som skal kjøre på LMBK i dag eller i morgen, slik at jeg kan se en slik bil i "levende live"??
Eller finnes det en bil inne på RC-Land man kan se på?
Fronten vil nok isåfall komme som en option
De har en FGX utstilt på RC-land.
Jeg tenkte å ta turen på Sørlihavna på Onsdag, og mest sannsynlig andre dager i påsken også
Jeg har nok ikke anledning i påsken. Liksom bare i dag og morgen jeg kan.
Men hva er det som liksom gjør at FGX'n er morsommere eller bedre å kjøre enn F104'n da?
Hva synes du / dere er forskjellene? Bortsett fra utseende.
Jeg falt for uavhengig hjuloppheng bak og midtmontert motor.
Samt at prisen var ikke så værst.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Jeg har nok ikke anledning i påsken. Liksom bare i dag og morgen jeg kan.
Men hva er det som liksom gjør at FGX'n er morsommere eller bedre å kjøre enn F104'n da?
Hva synes du / dere er forskjellene? Bortsett fra utseende.
Jeg falt for uavhengig hjuloppheng bak og midtmontert motor.
Samt at prisen var ikke så værst.
F104Wide ligger på ca. samme pris for å gjøre valget ditt enda værre
FGX'en er laget for gummidekk, det er ikke F104 ut av esken. F104X1 er derimot laget for gummidekk ut av esken.
FGX'en gir mer respons, veldig flytende bil å kjøre, men vanskelig.
F104 Wide er det bare å smøre på tjukt med dekksmøring så sitter den, uansett hvor jævlig bilen er satt opp Så kjører du et par runder, smøringen er borte og du sliter mer og mer
Jeg elsker responsen på FGX vs. F104W rett og slett!
Crypton har vel et par gode argumenter da han har FGX og F104X1 (Bortsett fra at det er Tamiya)
Har alltid selv vært Tamiyamann, frem til jeg fant ut at det kun er TRF bilene som ikke har van vittig mye ekstra deler på bilene. Men sånt er jo veldig smak og behag.
Men man bruker vel ikke dekksmøring i F1 vel. Kan ikke huske å ha sett at teamet til Vettel eller Hamilton drar frem pensel og dekksmøring i pit'n....
Fant den motoren til Crypton og den er jo på 400kv mer enn de andre 21.5T motorene jeg har sett. Det blir nesten 3000 rpm mer enn enn de fleste andre. Det må jo ha ganske mye å si på disse bilene?
Likte forresten tanken bak "Speed Passion Cirtix Series "Stock Club Race" ESC" veldig godt, da man ikke kan tune de eller endre software. Med samme type motor kunne det blitt skikkelig tett racing og ikke bare hvem-som-har-mest-penger race.
For jeg var innom tanken å skaffe meg Tekin RS og Redline 21.5T.......
Edit:
Altså Speed Passion settet med 17.5T er jo mulig å få tak i for folk. Under $100 for ESC og motor.
Akkurat nå så føles det litt dumt at det er satt 21.5T som grense
Hva er spur og pinion størrelsene på FGX'n?
Hva er dimmensjonen på dekka i mm?
Du har det ekstra high speed gear set for å skifte spur, det er 48pitch om det er det du tenker på.
Dimensjonen på dekkene vet jeg ikke
MMM motoren til Speed Passion er deilig
1. fordi du kan bytte motor uten å lodde om.
2. De yter godt og flytter en del varme.
Om man skulle gjort det om til en "klasse" burde man absolutt hatt "Speed Passion Cirtix Series "Stock Club Race" ESC" som en dette må man ha. Men det er vanskelig å få til noe sånt i Norge da noen "alltid" må handle utenlands, eller noen starter å klage over at det bare er Speedpassion osv. Men da burde alle også hatt Direct Drive som F104 eller motsatt, alle burde hatt det samme som FGX, så det får du nok ikke til. Det er det vi har Stock klassen 13.5T til
NoBrainer
Om du vil ha en billig bil så har jeg en jeg en tamiya
f104 black edition masse carbon servo, motor 17,5 og regulator speed pasion til 1000 kr motor ville jeg ha byttet ut da men den funker.. bare servo koster opp mot 1000 kr BILEN står på RCLAND så om du ønsker så kan du prate med crypthon eventuelt gi penger til han
Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design - Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc
tja, kan ihvertfall se på den. Det koster jo ingenting.
Altså det er ikke pengene jeg skal bruke jeg tenker så vanvittig mye på.
For jeg tar alltid av. Men hvis jeg klarer å finne et oppsett som andre kan kopiere og at det blir flere som eventuelt har råd til å kjøpe samme oppsettet, så blir det jevnere kjøring og mere morro.
Fant også ut at 17.5T er på 2900kv og det blir altfor mye i forskjell.
Men tipset om MMM motoren var bra. Går den sammen med "Speed Passion Cirtix Series "Stock Club Race" ESC" så kanskje jeg går for noe slikt.
Det jeg tenkte på med gir var antall T, fant ut at settet var på 35, 39, 41 og 43T, men kjenner ikke pinionen. Men så fant jeg ut at det ikke følger med pinion. Hva slags pinion er det du kjører med Thomas?
Når det gjelder dimensjonene på dekkene så tenker jeg på høyden i mm. Er dette noe ala 66mm som mange av touring foamdekkene var på?
Jeg har vel en 26 pinion med 39 spur gearet. 30-35 pinion med 35 spur er det som skal være optimalt ute med 21,5T.
Vil absolutt anbefale å ta en titt på EspenF sin F104Pro! Du må nok justere litt for å få det til å funke med gummidekk, men det er jo den bilen som har vunnet mest
Comment